Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kollade alla min i onsdags och det resulterade i ytterligare en dräktighet, så förhoppningsvis blir det fem föl här nästa år!

Jawa dräktig med Deodoro på 110 dygn
Pinglan dräktig med Jalos Vidar på 110 dygn
Pogila dräktig med Luxus CML på 90 dygn
Nicole Tau dräktig med Zaladin MI på 60 dygn
Zaida dräktig med Highcruiser på 20 dygn
Zoya (mitt bästa avelesto) tom för andra året i rad och säljs nu som ridhäst, blä!
 
Veterinären har varit ute idag och Ul:at på dygn 44. Och hon är dräktig med ETT foster, så himla glad jag är just nu. Varit 15 nervösa dagar sen han klämde det ena. :D :D
Så himla kul att det nu gått bra för dig och att vi fick dig lite peppade att ta sista chansen
:D Stort Grattis .
 
@Miaa Tack :) Ja det känns riktigt skönt, men om du bara kan tänka dig hur jag har våndats och förbannat mig själv för att jag gjorde ett försök till, när det blev tvillingar igen. Men nu gick det ju vägen och vi hoppas på en frisk krabat till nästa sommar :) Veterinären jag tog ut sa att han aldrig klämmer vid 17d utan väntar hellre till d20 eller 30, då för att antingen resorberar stoet det ena under tiden och sen för att han upplever att det är lättare att få det ena att vara kvar efter en klämning, och i detta fall hade han ju rätt :)
 
Ja usch jag förstå din vånda över tvillingarna igen
Nu har du bara 10 månaders vånda kvar till fölning och sen över att fölungen kommer art skada sig ....


Vad håller vi på med ?
 
Jag är förvirrad , Vet vill inte göra ul på Petra ( för liten tycker hon ) stor b ponny . Hon brunstar inte och har blivit mes i hagen, inte dräktig är hon arg och slåss med alla som försöker något. Men tog ett weefoal på henne . Inte dräktig :s förra året tog jag weefoal på vintern då weefoal 120 som visar östrogen . Då såg man en tunn linje där det inte skulle va. Hon va dräktig ändå . Hugger efter hingsten gör hon också. Brukar blodproven veterinären tar va bättre ? Och har någon av er fått fel svar på weefoal 38
 
Puffar upp denhär tråden. det var någon tidigare som frågade om någon hade fått dräktigt med Frans Andreo. Mitt sto Mgriza (Magritte-Ibsen) är dräktig med Frans Andreo.
 
Det var jag som undrade. Ska bli spännande att få se ditt föl!

Nu stänger jag tråden så ingen blandar ihop den med årets betäckningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag är inte ute efter att smutskasta någon med denna tråd, och kommer därför inte att nämna några namn på varken hingst eller ägare. Det...
2
Svar
32
· Visningar
4 858
Senast: JSH
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 493
Senast: Cornelia
·
W
Avel Så här kan det ju också se ut hos oss uppfödare. Beställde sperma till ett av våra ston, detta var sperma från en utländsk hingst med...
Svar
10
· Visningar
1 515
Senast: Winter
·
Avel Jag har haft mitt sto på naturlig betäckning för första gången. Har tidigare betäckt henne per semin och då var ALLA kostnader specade...
Svar
5
· Visningar
1 596
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp