Bukefalos 28 år!

Betäckningar 2023 och föl 2024

Väldigt små i sådana fall. Har två veterinärer i stallet varav en har fött upp en hel del hästar som inte heller sett några direkta tecken.
Kollade kameran varannan timme hela natten och antingen stod hon o sov eller så stod hon och åt. Helt lugn.
Jag är såklart otroligt tacksam att hon fölade snabbt och lätt. Den ena veterinären bor precis bredvid stallet och hon var nere på en gång och tittade till dem.
Den andra veterinären har haft ljudet på på sin telefon på natten senaste veckorna så jag kunnat ringa om jag behövt. Birth alarm på grimman också.
Man tror man har bra koll men icke.
Jo men ändå tecken på att det närmade sig menar jag. Varannan timme är inte i närheten av bra koll om det är nära. Detta är ingen kritik på så sätt mot just dig, jag vill bara passa på att påminna alla att hålla koll ordentligt nu när fölningarna är igång. Det kan gå så illa så snabbt och ingen vill ju förlora (i värsta fall) sto och föl pga man inte vakade tillräckligt.
 
Jag tycker fortfarande inte juvret ser helt färdigt ut. Tror det dröjer ett tag till för din men man vet ju inte om hon är en luring 😇
Tycker du det är mer eller mindre här? Det var 3 dgr före fölning förra året. Tycker aldrig riktigt de är 100 fyllt men ja börjar undra om jag är blind 🤔🤔🤣
 

Bifogade filer

  • IMG_2131.png
    IMG_2131.png
    308,3 KB · Visningar: 36
Lite små irriterad madame idag, men nu börjar övervakning varje timme både från mitt håll och husses som jobbar natt. Skönt att jag denna gång har bara 5 minuter med bil i mot förut när jag hade en kvart.
 
Alltså jag är kär :heart den 10/5 föddes den här killen, stoet gick över 1,5 vecka. Han behövde tydligen lite extra tid på sig :) men väl värd att vänta på när man är så här fin och vacker.

Han är e Darco u Despoina HQS ue Corlensky G - Magritte - Anart
Despoina HQS har startat upp till internationell 1.50 hoppning, fick hoppdiplom som 3-åring, klass I gångarter, startat Unghäst VM som 6 -åring, placerad i Falsterbo som 6-åring.
Mormor Demeter fick höga poäng som 4-åring på kvalitetsbedömning med 9-9 i hoppning. Hon startade upp till 1.50 hoppning innan hon tyvärr blev skadad.
Han tillhör stofamilj 13, Esperöd. Den fantastiska RS Isac är bror med Demeter. Flera svårklasshästar och godkända hingstar går att hitta i stostammen.

För mig är det här en drömkombo, har alltid drömt om att ha en Darco avkomma och nu få en efter mitt absoluta favoritsto. Det är helt magiskt!!!!

1000006040.jpg
 
Alltså jag är kär :heart den 10/5 föddes den här killen, stoet gick över 1,5 vecka. Han behövde tydligen lite extra tid på sig :) men väl värd att vänta på när man är så här fin och vacker.

Han är e Darco u Despoina HQS ue Corlensky G - Magritte - Anart
Despoina HQS har startat upp till internationell 1.50 hoppning, fick hoppdiplom som 3-åring, klass I gångarter, startat Unghäst VM som 6 -åring, placerad i Falsterbo som 6-åring.
Mormor Demeter fick höga poäng som 4-åring på kvalitetsbedömning med 9-9 i hoppning. Hon startade upp till 1.50 hoppning innan hon tyvärr blev skadad.
Han tillhör stofamilj 13, Esperöd. Den fantastiska RS Isac är bror med Demeter. Flera svårklasshästar och godkända hingstar går att hitta i stostammen.

För mig är det här en drömkombo, har alltid drömt om att ha en Darco avkomma och nu få en efter mitt absoluta favoritsto. Det är helt magiskt!!!!

Visa bifogad fil 145745
Så avundsjuk man blir! Sett stoet på tävling flera ggr, fantastiskt fin!!! Grattis 😍😍
 
Igår kväll/natt har hon vandrat mycket, la sig ner o rullade, sköt rygg, stretchade och sparkat mot magen. Hoppas! Idag är mjölken lite gul fast ganska tjock..?🤔
 

Bifogade filer

  • IMG_2159.jpeg
    IMG_2159.jpeg
    229,7 KB · Visningar: 24
Lugnt och fint inatt, men jag misstänker att hon kommer hålla ungefär samma tidsplan som det andra två gångerna då hon följer samma mönster och då är det 8-10 dagar kvar innan min Hamster ploppar ut ☺️ Haha stackarn som kommer ha smeknamnet hamstern för resten av sitt liv nu när vi skojat om det hela dräktigheten 🤣
 
Så avundsjuk man blir! Sett stoet på tävling flera ggr, fantastiskt fin!!! Grattis 😍😍
Planen innan han föddes var att om det blev en hingst så skulle den sparas och visas på bruksprov som 3-åring. Den planen kvarstår efter att ha fått en så här fin fölunge :love: har redan börjat fundera på till vilka av mina ston jag ska använda honom på om 3 år :D
 
Tempar ni era högdräktiga ston? Nu är det ju så varmt på kvällen så tycker den är högre än vanligt 🤔
På morgonen däremot skiljde det 0.2 grader i förrgår mot igår.
 
Nu var tempen ca 0.5 lägre!!! O kolla mjölken? Som klister i handen
 

Bifogade filer

  • IMG_2252.jpeg
    IMG_2252.jpeg
    177,1 KB · Visningar: 17
Mamma mu jobbar på dock blir hon biten av små stygga bit flugor just nu .. Och vi vågrar inte spruta på henne något just runt juvret just nu. Har beställt hästsalva åt det andra två vet inte om man vågar smeta på lite på mamma mu eller inte .. Det är extremt insektstryck i år tidigt och vallacken måste redan ha täcke ...
IMG_20240521_131939.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp