bil+transport elfel

hast_galen

Trådstartare
Hej, jag har nått elfel men vet inte riktigt vad för fel? Någon som är duktig på bilar och transporter?
När jag kopplar i hopp bil med släp, så blinkar blinkers svagt, och även kamperna fram på släpet kan slockna, allt fungerar annars, och när jag blinkar så blinkar det som vanligt men blinkar svagt på andra sidan med :banghead: så när jag kör vanligt ser det ut som jag har varnings blinkers på fast svagare :banghead: men tror dock inte de är fel på släpet utan på bilen, då släpet funkade ihop med min förra bil (passat) och nu har jag en Volvo båda har 7 stift eller vad man ska säga
vad kan vara felet? Ska åka till verkstad men vill inte verka blondin :banana:
 
Hej, jag har nått elfel men vet inte riktigt vad för fel? Någon som är duktig på bilar och transporter?
När jag kopplar i hopp bil med släp, så blinkar blinkers svagt, och även kamperna fram på släpet kan slockna, allt fungerar annars, och när jag blinkar så blinkar det som vanligt men blinkar svagt på andra sidan med :banghead: så när jag kör vanligt ser det ut som jag har varnings blinkers på fast svagare :banghead: men tror dock inte de är fel på släpet utan på bilen, då släpet funkade ihop med min förra bil (passat) och nu har jag en Volvo båda har 7 stift eller vad man ska säga
vad kan vara felet? Ska åka till verkstad men vill inte verka blondin :banana:
Hur ser själva uttaget ut på bilen?
Jag fick byta på en bil som av någon anledning hade förstörts och efter det funkade bra.
Är det inte det skulle jag nog ändå tippa på transporten iaf att det är nått kopplingsfel där. Detta är däremot bättre om någon som jobbar med el och transport kan kolla på. Ingen amatör som har fel färger till fel och det blir kaos.

Har du kollat att alla säkringar på bilen är hela?
 
Låter som ett jordfel, vet jag råkat ut för blinkade lampor med jordfel. Kan nog vara värt att låta en verkstad kolla vart felet sitter, ibland sitter det där man minst anar. :)
 
Hej, jag har nått elfel men vet inte riktigt vad för fel? Någon som är duktig på bilar och transporter?
När jag kopplar i hopp bil med släp, så blinkar blinkers svagt, och även kamperna fram på släpet kan slockna, allt fungerar annars, och när jag blinkar så blinkar det som vanligt men blinkar svagt på andra sidan med :banghead: så när jag kör vanligt ser det ut som jag har varnings blinkers på fast svagare :banghead: men tror dock inte de är fel på släpet utan på bilen, då släpet funkade ihop med min förra bil (passat) och nu har jag en Volvo båda har 7 stift eller vad man ska säga
vad kan vara felet? Ska åka till verkstad men vill inte verka blondin :banana:

Har du provat ett annat släp efter bilen? Det kan vara idé att börja med - strular det är det sannolikt bilkontaken (honan). Funkar annat släp, kan det vara kombinationen bil/släp eller släpet. Kan vara värt att prova ditt släp till annan bil också, som felsökning och eliminering.

Annars satsar jag på jordfel, kontaktspray och rengöring alt. ny kabel enkla åtgärder att testa.
 
Släpet funkar fel fritt med min förra bil, köpte en ny för ca 2 månader sen, och släpet funkar med gubbens bil, så tror inte det är släpet och det var inlämnat på verkstad, i sommars och bytte all el,
kontakten ser hel ut, men jag har säker fel :nailbiting: säkringar har jag inte en blekaste aning om :angel:
blir att kontakta verkstad på måndag ;)
 
Då är det bilens kontakt det handlar om. En enkel insats är att göra rent och kanske testa med annat släp. Säkringarna kan du läsa om i instruktionsboken för bilen, det är också en 10 minuterslösning.
 
När jag köpte nytt släp fick vi byta kontakt på både bil och släp för att det skulle fungera.
Bilens gamla tillsammans med släpets nya fungerade inte ihop (släpet var nytillverkat från tyskland med kontakt för svensk standard).

Båda var till synes hela och rena men det ville inte fungera ihop.
 
Hej, jag har nått elfel men vet inte riktigt vad för fel? Någon som är duktig på bilar och transporter?
När jag kopplar i hopp bil med släp, så blinkar blinkers svagt, och även kamperna fram på släpet kan slockna, allt fungerar annars, och när jag blinkar så blinkar det som vanligt men blinkar svagt på andra sidan med :banghead: så när jag kör vanligt ser det ut som jag har varnings blinkers på fast svagare :banghead: men tror dock inte de är fel på släpet utan på bilen, då släpet funkade ihop med min förra bil (passat) och nu har jag en Volvo båda har 7 stift eller vad man ska säga
vad kan vara felet? Ska åka till verkstad men vill inte verka blondin :banana:

Brukar vara elkontakten. Ibland så dår man ta en platt skruvmejsel och trycka i sär kontakterna ä/ stiften försiktigt. Det är som en skåra i kontaktens stift. Har en bil det inte krånglar på och en jag får trycka i sär piggarna till blinkersen.
 
Har egentligen inget svar på din fråga, men gissar på jordfel eller att det är eroderat någonstans.

Vill bara säga att jag hatar att det är så vanligt med krånglande el på släp:yuck: Har ett släp på 4 år som har funkat bra ända till i somras, har haft samma dragbil i två år och inte ändrat något. Trodde de nya kontakterna skulle vara bättre, men vetefasen om det är någon skillnad.. Hur svårt ska det vara att konstruera bra grejer liksom!

Så, nu har jag fått spy lite galla över något som har retat mig i åratal:D
 

Liknande trådar

Utrustning Det är så att vi har en äldre bil (volvo 740) som har en enligt mig vanlig kontakt. Idag när vi skulle hyra en transport var kontakten...
Svar
3
· Visningar
1 032
Utrustning Hej, undrar om någon här har varit med om något liknande. Köpte en ny Subaru Outback 2010, då vi verkligen ville ha en bra dragbil och...
Svar
10
· Visningar
17 620
Senast: HannaZ
·
Utrustning Jag har fått ett lite knepigt problem med elen på mitt släp.. :crazy: Elen har alla år funkat prickfritt men så helt plötsligt i sommar...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: Nominous
·
Utrustning Vad jäkla trött jag blir på att aldrig ngt kan få vara enkelt :( Elen på min transport krånglar, mkt irriterande! Blinkers...
Svar
7
· Visningar
4 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp