Bukefalos 28 år!

bila till södra sverige...

lovehorses

Trådstartare
Vi har en resa inbokad att bila till södra sverige och danmark. Vi ska bla ti legoland.
Men man vill ju kanske se lite småsaker där emellan och tänkte höra med er vad ni har för guld ställen.
Helst passa att man har en 8 åring med.
De kan va allt från muesem till ett roligt fika ställe till en badstrand. Ge mig tips nu på allt som ni vet.

tacksam för svar!
 
Sv: bila till södra sverige...

Vilken väg kör ni söderut? Och Hur långa avstickare från den tänker ni er?
 
Sv: bila till södra sverige...

Ger tips trots att jag inte vet:

-High Charparall - en vilda västern stad, roligt även för vuxna :D

-Skara sommarland

-Universeum i Göteborg

-Nordens Ark norr om Göteborg
 
Sv: bila till södra sverige...

Svårt att säga exakta vägen. Men de blir nog så rakt som möjligt. Men vi har säkert tid att fara några avstickare. Vi kommer att vara borta ca en vecka. Man vill ju passa på att se saker när man ändå är ut och ser på saker.
Mottages alla tips sen kan ju jag sortera bort dem om de är för långt bort från vår plan.
 
Sv: bila till södra sverige...

Gränna och köpa polkagrisar om man kommer typ längs e4an och det blir inte så lång avstickare. Har man gott om tid kan man ta båten över till Visingsö och se slottsruinen, åka remmalag med mera.
 
Sv: bila till södra sverige...

Tom titt är ju skoj.

Sen håller jag med om Gränna. En jättemysig liten stad. Gooooda polkagrisar har de också. Minns att vi var nere på en sån fabrik (brukar vara glasrutor från själva butiken) och tittade när de gjorde polkagrisar och de om ut inifrån fabriken med varm polkagris som vi fick smaka på. Jag som är löjligt förtjust i polkagrisar var i sjunde himlen :D

I Söderköping (också mysig sommarstad) finns det en glassbar som heter Smultronstället. Man bör dock undvika den när det är fint väder om man nu inte har gott om tid på sig. Det är ofta lång kö in dit men det är riktigt värt att vänta. Himmelskt god glass!
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 835
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 898
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 755
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Har sökt på aktivering i forumet men får mest bara upp trådar med ”bruksaktivering”. Och det passar verkligen inte mig och min lilltös...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp