Bukefalos 28 år!

Bilder på era hästtransporter.

Inka-90

Trådstartare
Kan inte alla lägga ut bilder och visa sina på era hästtransporter? berätta gärna lite em dem oxå, vad ni tycker är bra/dåligt med just den.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

här är en bild på mitt.. det är numer inoljat så det inte är sådär dassigt..utan faktiskt grönt igen... texten på taket är även borttagen (stog där när jag köpte)
är supernöjd, hade aldrig kört boggie innan och jisses vilken skillnad det var:p hästen trivs att åka i det dessutom:)
henra.jpg


det jag hade velat ha mer i den är taklucka, fönster fram, sparkskivor, gummimellanvägg och 3/4 bommar bak.. men detta ska ordnas lite succesivt har jag tänkt:idea: inget utav det är nämligen särskilt dyrt att köpa/installera.. förutom då kanske takluckan.. men det är ju öppningsbara fönster fram så egentligen är det väl inget måste, bara mitt habegär som spökar:angel:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har sen en vecka tillbaka en Henra Contessa XL och för några dagar sen provlastade vi hästen i den och hon traskade på som om hon alltid hade åkt i den och stog lungt hela premiärturen:)

4471471.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

jag l'gger in en bild på mitt släp oxå. det bästa med detta släp är helt klart fronturlastningen! skulle inte klara mig utan det.

nyatransporten054.jpg
[/IMG]
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Har inte hunnit fota min än, och bilderna hos säljaren finns inte kvar. Har en grön VV, 2-axlat från 2002.. Sadelkammare o fronturlast.

Nu är det ju mörkt uta men jag kan skicka in bilder i morn.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Här kommer mitt släp. Det är en star safir -06 som jag e mkt nöjd med!

2028638.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

kom igen nu!! det finns väl fler här inne som äger en hästtransport?
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vi har en Atec olympialine XL -06 som vi är jättenöjda med.
Nackdelen är att ventilationen är lite dålig så vi ska sätta in en extra taklucka i sommar. Jag hade även önskat att frambommarna kunde höjas/sänkas inifrån. Nu krävs det att man är två för att göra det.
Men hästarna åker kanon idet och kompisens normalt svårlastade häst blev lättlastad efter en tripp i mitt släp!

atec.jpg



trailer3.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

jag l'gger in en bild på mitt släp oxå. det bästa med detta släp är helt klart fronturlastningen! skulle inte klara mig utan det.

nyatransporten054.jpg
[/IMG]

Fin transport! Jag har också en Star-trailer Diamant, som man kan lasta från sidan så att man slipper backa, som jag inte tycker om att göra.:( :crazy:
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vi håller på att renovera våran men meningen är att den ska se ut som denna

DSC02711%20(486%20x%20648).jpg



men just nu ser den mer ut så här suck :(

PICT0691%20(562%20x%20749).jpg


Eftersom vi ska hel renovera trailern så kan vi bygga lite som vi vill. Det första som ska göras är att ramen kommer att förstärkas.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

din tranpsport kommer ju att bli helsnygg... den kommer vara orginell men på ett bra sätt..
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Jag har en Star Trailer Diamant extra bred med boggie. Den är från 1999 men är så sparsamt använd att den ser nästan ny ut i golv och liknande. Vi köpte den förra året.
Den har mjuk nederdel på mellanväggen samt att det finns 3/4 bom med till den om man vill ha ännu bredare. Dock är det så gott om plats i spiltorna redan förut eftersom den är extra bred hela transporten. Den går tyst och känns mycket stabil. Har paniklösning på bommarna utifrån.

DSCN3005.jpg
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

Vår transport vi införskaffade i sommras! Helt perfekt till oss!
Är ett Valerydsläp -76, men helt ombyggt med nya saker 2001 :)
transportliten-1.jpg

chebbantransport.jpg


Det som är bra med just denna är att det är aluminiumskivor nertill på väggarna så hästarna inte kan sparka sönder väggen ;)
och solcellsfläktar i taket, så även om bilen är av går fläkten :d skit bra :D
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

http://s12.photobucket.com/albums/a201/hannaz/

Såhär ser mitt släp ut (fast det är reserverat och ska säljas på måndag). Ett trane från -92. Målade det invändigt förra sommaren. Har fungerat bra men jag vill ha en boogi - och det har jag också lagt handpenning på! Så på torsdag hämtar jag mitt nya trane från
-02 :bump: Ett likadant fast grått, tvåaxklat och nyare!.
 
Sv: Bilder på era hästtransporter.

:eek: Vad alla har råd att köpa fintransporter :eek: Vart får alla pengarna ifrån?:crazy:

Vår transport kostade bara 2000 kr men renoveringen desto mer...:( Vi beslöt oss att även byta ut axlarna. Dessa gick på 4000kr styck!!!!
Vi kommer nog sluta på 15000 i när allt är klart (om man inte räknar in alla ändlösa timmar) så det blev inte så billigt i slut ändan som vi trodde.

Dock blir det billigare än att varje gång hyra en transport ;)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
310
Senast: ptr
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 586
Senast: Smurfoff
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är...
2
Svar
31
· Visningar
2 035
Senast: MiniLi
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp