Bilder på gammal starthäst?

Nixehen

Trådstartare
Ja, är det någon som vet om och isåfall vart man kan hitta sådana? Har en GB-importerad eng.fullblodsvalack som gjorde några starter som ung. Vore ju suveränt roligt att se honom in action! :)

Har googlat men vet inte exakt vad jag ska söka efter så hittar ingenting.. =/ Han heter Absolutley Certain (GB) och är född 1997 om någon annan vill prova? ;)
 
Sv: Bilder på gammal starthäst?

Det bästa är nog att hitta vem eller vilka som ägt, tränat och startat hästen. Har hästen placerat sig så finns det säkert målbilder. Har den vunnit så kanske även filmer på löpet finns...
 
Sv: Bilder på gammal starthäst?

Håller med Bowman, kolla med gamla tränaren Håkan Crantz.

Våra banfotografer Stefan Uppström och Stefan Olsson brukar också kunna sälja bilder de har i sina arkiv. (googla deras namn plus fotograf eller så så borde du hitta deras sidor.

http://galoppsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=483422

där är en länk där du kan se vilka ggr din startat i Sverige (vilket torde vara störst chans att hitta bilder från).

Ofta arkiverar de ju dock mest vinnarbilder, och din har ju inte vunnit i sverige.
 
Sv: Bilder på gammal starthäst?

Din häst har samma pappa som min gamla galopphäst, Red Simba, hade ;)
 
Sv: Bilder på gammal starthäst?

Ja, som någon annan skrev, kolla på galoppsport.se och sök efter din häst.
Då ser du vilka banor den startat på, såg att den startat bl.a. På jägersro och klampenborg, då kan du kontakta burt seeger och höra med honom om han tagit någon bild tex. Vet dock inte hur länge han jobbat.
Ett tips är att lämna exakta startdatum, löp, bana, osv.
Då blir det lättare för fotografen att hitta din häst :)
Lycka till.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 929
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Pratsch
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 430
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp