Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

Vad fina! Är det en Birma? Och lille Moses... :love:

Blir varm om hjärtat när jag hör talas om alla hittekatter som fått ett hem!
 
Sv: Bilder

Vad fina! Är det en Birma? Och lille Moses... :love:

Blir varm om hjärtat när jag hör talas om alla hittekatter som fått ett hem!

Ja det är en birma. Omplacering jag tog över i somras (pensionerad avelshane).
Moses hittades på en 100-väg när jag och min syster var på väg hem från stallet. Han var i rätt dåligt skick med mask, öronskabb och en bruten svans som fick amputeras lite senare. Men nu är han en riktig terrorist.. och världens keligaste ^^ Det jag är mest imponerad över är hur lätt han anpassade sig till att bli innekatt, han bara parkerade sig på lämpligt mjukt ställe och är skitnöjd.
 
Sv: Bilder

kl

Mitt syskonpar, Gussi:
59405_10150263545615580_640770579_14579231_2871703_n.jpg

&
Vicky:
164087_10150351617555580_640770579_16195334_5117956_n.jpg
 
Sv: Bilder

*kl*

Vilka fina katter alla har!

Här är mina små älsklingar:

Kosmos, mitt hjärta. :love: Korsning mellan Perser och norsk skogskatt, en väldigt speciell och älskad katt!




Pirat, en f d innekatt som fick flytta ut på landet och bli råttjägare (en grym sådan också!), han trivs verkligen att vara ute! Jättemysig katt som alltid vill ligga under täcket, mellan benen på en o sova..


Och slutligen, kungen här hemma - Rasmus! Ganska skygg, men så charmig ibland ;)
 
Sv: Bilder

Suck, alla katter är så fina :love: och jag håller med, verkligen hjärtevärmande att se hittekatter med hem.

Men så blir jag avis på hur ni lyckas med att få bilder så nära katterna, min kisse smiter iväg så fort hon ser att jag bara riktar kameran mot henne :cry: Kanske man kan få fråga efter lite tips..?
 
Sv: Bilder

Lek med henne, för då är katten inte så slö, inte min iallafall.
Sen kan det ju bli roliga bilder då också.
Ett annat tips är att ta när den sover, men om man vill ha ögonen öppna så är det kanske inte det bästa sättet.
Men om man är två så leker den ena med nått snöre eller nått och så tar den andra kort, en bra kamera kan ju va bra att ha, men det kan ju fakitskt bli bra bilder ändå!:)
Har du zoom på kameran?
Några bilder på turbo in action...
hejsan-hoppsan-575_125448691.jpg

hejsan-hoppsan-595_125450012.jpg

nyr-009_125451049.jpg

nyr-021_125451535.jpg
 
Sv: Bilder

Problemet är ju att jag brukar plocka upp kameran när hon vrider sig och leker på golvet men när hon hör klickandet så blir det en dödlig blick och så går hon iväg tills jag ger upp :grin:
Har ju en systemkamera men får väl skaffa en ordentligare zoomobjekt :devil:
 
Sv: Bilder

Samma sak här!! De kan se helt underbara ut, så smyger jag upp med kameran och så fort klicket kommer (den är på ljudlös, men det kommer ett litet klick ändå) och katterna blir genast jätteförnärmade och slutar med en gång:o
 
Sv: Bilder

Kl*
Åh vilka fina katter ni har! :love:
Och självklart funkar inte pixbox för tillfället, bara för att jag skulle visa er bilder på mina missar.. :( Men jag återkommer!
 
Sv: Bilder

Så jag är inte ensam om detta! :crazy: Tack och lov, började undra om det var något fel i min uppfostran av henne som fick henne börja reagera så ... Till mitt försvar så var jag liten när jag blixtrade av bilder på närhåll! :o
 
Sv: Bilder

Här är en bild på vår Alex, som högljutt talar om att han vill ÄTA! Tycker det blev rätt coolt med "blixt- ögonen", så jag vill inte redigera bort dem.

58014_174947952536776_100000647171720_434210_5563827_n.jpg


Så här ser han ut i normalt tillstånd:

68113_174870312544540_100000647171720_433825_8331820_n.jpg
 
Sv: Bilder

Mina katter fortsätter emellanåt med det de håller på med, men om de råkar hinna notera att jag sätter mig på huk kommer de ofta springande för att få kärlek.
Jason (det vita fluffiga monstret) går INTE att fota med blixt. Han vet precis när blixten ska komma och blundar på samtliga bilder tagna med blixt.. Det går bara att ta anständiga bilder på honom utomhus..
 
Maine coon kattungar

Mina kattungar som blev 7 veckor i tisdags.

sljmapp005.jpg


sljmapp013.jpg
 
Sv: Bilder

Här kommer några till buke-katter =)

Zashe


Zlatan och nykomlingen Zelma ;)


Och såhär såg annonsbilden ut som vi fastnade direkt för! Riktigt härlig liten tjej, men tyvärr är en av hennes favoritsysslor att jaga muspekaren på datorn ;P
Hennes mamma var hittekatt, men både hon & ungarna har fått hem nu ;D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
562
Senast: Ray
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
684
Senast: Hazel
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
396
Senast: tott
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 411
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp