Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder

*KL* Här kommer enorm bildbomb på mina pojkar, efter en vinter med tråkiga inomhusbilder.

Först måste man åla sig i allt skit som hittas
IMG_4950_zps67f2389b.jpg


IMG_4951_zps9846676f.jpg


IMG_4953_zpsb3922236.jpg


IMG_4955_zps06b665ba.jpg


IMG_4959_zps41ee833c.jpg


IMG_4958_zpsef298abe.jpg


Moxi passar på att sniffa in allt
IMG_4965_zps6c3de048.jpg


IMG_4968_zps2e976b0e.jpg


IMG_4980_zpsee9a1803.jpg
 
Sv: Bilder

Han med svart sele(Moxi) har lite mer hamsterkinder, jämngrå och mer kraftig i kroppen.

Han med orange sele(tusse) är lite randig här och där, ljusare grå samt har en låååång svans.

Men vi blandar ofta ihop dem när de dyker upp i all hast. Sen har de väldigt olika personligheter så då märker man mer skillnad.
 
Sv: Bilder

Tog med mina ut för att få lite frisk luft. Men sen började det snöa hej vilt, så det var bara att gå in igen. Nåväl, några minuter hann vi med i alla fall.
Hann dessvärre inte ställa in kameran så bra. Det var inte helt enkelt att försöka koncentrera sig på en kamera när jag hade två katter som irrade runt åt var sitt håll :D

IDA_3806.jpg

IDA_3824.jpg


Dagens bästa: det fanns en grön grästuva att äta på!
IDA_3833.jpg

IDA_3838.jpg


Men säg den lycka som varar.. Givetvis skulle Kakan tränga sig på och roffa åt sig av godsakerna
IDA_3841.jpg



Mycket trött Boll
IDA_3789.jpg
 
Sv: Bilder

Vilken härlig bildbomb du bjöd på! Så fint med alla snödroppar och jättefina katter!

cili - du får gärna mäta! Båda selarna :)
 
Sv: Bilder

*kl*

Här är en till som har bilder på katt i sele :D
Idag köpte jag en sele för hela 30kr, för att se om vi kan vänja katten med den och därefter kunna gå ut med henne i koppel lite. Hon är redan van vid att gå ut i trapphuset och tycker att det är jättekul, så nu ska jag försöka få henne att göra kopplingen "sele på = nu går vi ut och har kul"... Efter lite trassel med att få på den så gick vi runt i trapphuset en stund. När hon är mer bekväm med det så ska vi åka lite hiss!
DSC_3907_zps6259b1d9.jpg


DSC_3915c_zps32d20fb7.jpg
 
Sv: Bilder

Hon är redan van vid att gå ut i trapphuset och tycker att det är jättekul, så nu ska jag försöka få henne att göra kopplingen "sele på = nu går vi ut och har kul.

Den kopplingen brukar gå fort att få till har jag märkt. :angel:
Pipen springer numera runt vid ytterdörren och jamar som en tok när jag kommer hem från jobbet. När selen kommer fram så spinner han och så sitter han blickstill tills selen är på.....förstå att han vill ut som aldrig är still en sekund i vanliga fall. :p
 
Sv: Bilder

Den kopplingen brukar gå fort att få till har jag märkt. :angel:
Pipen springer numera runt vid ytterdörren och jamar som en tok när jag kommer hem från jobbet. När selen kommer fram så spinner han och så sitter han blickstill tills selen är på.....förstå att han vill ut som aldrig är still en sekund i vanliga fall. :p

Hahaha, det låter underbart :D Hoppas att det blir något lite liknande här. Katten är så otroooligt uttråkad i lägenheten och skulle nog behöva göra något lite mer spännande om dagarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
639
Senast: Ray
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Barret
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Otherside
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
809
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp