Bukefalos 28 år!

Bildredigeringsprogram

fryckan

Trådstartare
Vad använder ni för program när ni redigerar bilder? Jag är mest ute efter att ändra kontraster, ljusstyrka, att kunna plocka bort fula detaljer (som typ en pinne som sticker upp mitt bakom objektet i fråga) och att kunna "sudda" bort fläckar. Har ni några tips på bra program? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bildredigeringsprogram

Det jag absolut kan rekommendera är Elements Photoshop 11 :)

Just för att du vill kunna "sudda" bort saker ur bilden mm.

Annars fungerar Windows Live Photogallery utmärkt till att beskära, ändra kontrast, skuggor och mättnad med:)
 
Sv: Bildredigeringsprogram

Jag använder mig av Gimp 2. Enligt mig jätte bra och så är det ju gratis :)
Kan göra en massa i det programmet. Bl.a det du är ute efter. Så tycker absolut du ska ladda hem och prova. Känner du dig vilsen så googla du så finns det hjälp i text, filmer och bilder om hur du ska göra:)
 
Sv: Bildredigeringsprogram

Jag tror att de flesta bildredigeringsprogram kan göra det du är ute efter :) Jag använder Paint.net, trivs bra med det och det räcker alldeles utmärkt för mina behov (och så är det inte lika krångligt som Photoshop där jag aldrig fattar vad jag håller på med :o) plus att det är gratis.
 

Liknande trådar

Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 036
Senast: Badger
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 181
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: Myrten
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 434
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp