Bukefalos 28 år!

Bildtråd!

gul_zebra

Trådstartare
Zebra behöver lite nya idéer så in med bilder på era burar! :)

Själv har jag en Laura Super (Gabber, 95*51*74 cm) där 4 råttjejer bor. De har en kruka, trähus, rör, stooor toalåda, plasthylla, fruktkorg med 3 våningar, hängmatta, rep, en sån där sittpinne för fåglar... Hmm, vete sjutton om jag inte glömt nåt nu...
785b5f816f2adff6a5595be68a456d96.JPG


Och så har jag en gammal fågelbur där 2 råttkillar bor, vet inte storlek och märke annat än att den är 80 cm lång. Ska dumpas så snart nya burbygget är klart, då ska killarna få buren här ovanför och tjejerna får en bur på ca 100*58*100 cm :banana:
I buren finns stooor toalåda, hylla, hängmatta, pinnar, rep och hus.
f2222f3acb1074eb5585f918bb9ef43c.JPG


Hitteråttan Mats bor i en liten fågelbur som egentligen är för liten, vet inte exakta mått dock, i brist på annat. Bild tjoffas in senare, batterierna på kameran tog slut.
Han har iaf hängmatta och en plastlåda bara :crazy: Och fler grejer som får plats i hans minibur har jag inte hittat, därav anledningen till att jag behöver lite inspiration fråen era burar :) Tills dess får han nöja sig med gamla snusdosor fyllda med godis att pyssla med :D

(Och innan nån kommer och klagar på att Mats bor i en för liten bur - det var det eller att sitta i ett kallt garage full med löss hos en allergiker mitt i vintern. Ska försöka introducera Mats till mina killar och funkar det kommer han flytta med de till tjejernas bur, funkar det inte ska han flytta till någon annan iom att jag varken har plats eller tid för att behålla honom om han måste bo ensam när skolan börjar i höst)

13cbb2402a91e9e498c4718fefa6facd.JPG


Cacharel i nya toalådan :D
9cb6f6d081f9c5d7387c9d47b77f6720.jpg


52aed1eafea7b56b20a198f97af85c96.jpg
 
Sv: Bildtråd!

Jga har en kanin... !! Men den första bilden var riktigt cool !
 
Sv: Bildtråd!

Jag citerar: "Zebra behöver lite nya idéer så in med bilder på era burar!"

Jag är alltså inte intresserad av att bara få veta att du har en kanin, jag är intresserad av att få se en bild på kaninens bur, eller åtminstone en liten beskrivning för att: "Hitteråttan Mats bor i en liten fågelbur som egentligen är för liten, vet inte exakta mått dock, i brist på annat. Bild tjoffas in senare, batterierna på kameran tog slut.
Han har iaf hängmatta och en plastlåda bara :crazy: Och fler grejer som får plats i hans minibur har jag inte hittat, därav anledningen till att jag behöver lite inspiration fråen era burar
"

Råttor behöver stimulans för att må bra, och jag kan inte ge honom det dygnet runt så han får nöja sig med icke existerande inredning när jag inte hinner med. Har trots allt 6 råttor till att ta hand om också. Så driv inte med tråden är du snäll, den har ett syfte och det syftet är ett bättre liv för en liten hitteråtta.
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd!

*puttar*

Nog lär det väl vara folk med burbilder eller som åtminstone kan tipsa lite om inredning? :(

Jag ska ut och leta pinne idag, så får han lite nya lukter och så från den, men mer än så vill han ju ha :)
 
Sv: Bildtråd!

Har tyvärr ingen bild tillgänglig, men tips har jag:D

Detta har mina råttor till och från;)

Sten
Grenar
"Hamsterboll" (Som man tar bort "locken" på)
Hyllor
Hus
Rep
Rör
Hushållspapper
Plastblommor
Hundkex- hängande från taket

Kommer nog på fler senare:p
 
Sv: Bildtråd!

Hundkextipset ska jag garanterat sno, tackar! Det kommer han älska :D

Sten har jag funderat på men det skulle ta upp så stor yta.
Grenar ska han få iaf, ska ut på grenjakt om några minuter :D
 
Sv: Bildtråd!

Men gaah så söta råttisarna är :love:

hmm.. Har nog inga bilder alls på burar... men du har ju redan fått bra tips :D
 
Sv: Bildtråd!

Gör det du:)

Men tänk bara på att använda grovt rep eller ståltråd, annars gnags snöret bara av :D
 
Sv: Bildtråd!

Jag har några godisleksaker som jag brukar köra med

En toarulle med godis i, bra med något som luktar mycket om råttan inte är så "snabb i huvet" ;) så viker man in båda ändarna och lägger den eller hänger den i taket

Sen brukar jag ta sånna där kattbollar med pingla i, själva bollen ser nästan ut som nät (alltså man ser igenom den) om nån förstår hur jag menar? bryt av en liten "pinne" nånstans i bollen och stoppa in tex fröer. Sen hänger man den någonstans. Det brukar hålla dom sysselsatta en bra stund.

Har tyvär inga bra bilder på mina burar :(
 
Sv: Bildtråd!

Toarullar har jag provat med men han vägrar fatta vitsen med de.

Kattbollar hade jag helt glömt bort, tack! De var mäkta poppis för råttorna förut, och med tanke på att han älskar att jaga mina skramliga örhängen så måste han ju gilla en sån :banana:
 
Sv: Bildtråd!

Mina tre flickor bor i en FP Jenny (80 x 50 x 79,5 cm) i vilken det finns två plaströr, en toalett, en hängmatta, ett Pringles-rör, ett plasthus (som de inte sover i), två hyllplan + stege, ett 'fågelrep', en trädgren, ett litet fågelbo och en Minifångst från IKEA.

2415362.jpg


Ovanifrån

Ena kortsidan

Närbild

:)
 
Sv: Bildtråd!

Åh lyx! Sån där minifångst skulle man ha till tåttisarna :love: Men de jävlarna ( :angel: ) skulle bara tugga sönder den direkt så det känns inte direkt som om det är någon vits att beställa en :D
 
Sv: Bildtråd!

Hehe, mina har faktiskt låtit sin vara. De har visserligen gjort öppningen lite större men annars är den fortfarande hel och fin. De är faktiskt inte alls så gnagbenägna som jag väntade mig, mina tjejer. Ett hörn av en hängmatta (lättlagat) och en liten toalett är vad de har haft sönder.
 
Sv: Bildtråd!

Shit! :eek:
Jag har haft samma hängmattor (har två som jag byter mellan medan den andra tvättas) i över fem månader nu. :D Fast de var som sagt på den ena lite, men det var lätt att laga och syns nästan inte alls nu.
 
Sv: Bildtråd!

Jäklar :eek: Haha isch, här har en hängmatta som mest fått hänga i buren en vecka ungefär :crazy:
Kanske borde träna råttorna extra på att inte tugga hängmatta istället för inte tugga snus? :angel:
 
Sv: Bildtråd!

aiquen skrev:
Mina tre flickor bor i en FP Jenny (80 x 50 x 79,5 cm) i vilken det finns två plaströr, en toalett, en hängmatta, ett Pringles-rör, ett plasthus (som de inte sover i), två hyllplan + stege, ett 'fågelrep', en trädgren, ett litet fågelbo och en Minifångst från IKEA.

2415362.jpg


Ovanifrån

Ena kortsidan

Närbild

:)

Är denna bur för stor för ett gäng möss (3 - 4 stycken)? Jag menar är det t.ex. för långt mellan gallren så att det finns en risk att de smiter?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp