Billiga travhingstar

Tova

Trådstartare
Jag skal bedäcka mitt sto Skogans Drömtös.
Hingstar jag har på listan är: Cecena Ås, Buzzin Brian, Thai Tanic, Judge Joe, Muscles Wiking BR og Turbo Sund.

Stoet har bra stam. Dream Vacation som pappa, och han behöver ingen förklaring.
Mamma är Skogans Viktoria, som är helsyster till Skogans Joker, halvsyster till Skogans Orlov. Mormor är Skogbotösen, elitavelsto Sverige.

Budget är låg. Inte över 20.000
Behålla fölet själv.

Överst på listan är Cecena Ås, den skal stå borte i gata :D, men prisen är inte bestämd än.
Sen är det Buzzin Brian, han är super billig och ger fina och snälla och lugna avkom. Bara att han bedäcker naturlig och han står i nord, minst 6timmar körtid.
 
Jag skal bedäcka mitt sto Skogans Drömtös.
Hingstar jag har på listan är: Cecena Ås, Buzzin Brian, Thai Tanic, Judge Joe, Muscles Wiking BR og Turbo Sund.

Stoet har bra stam. Dream Vacation som pappa, och han behöver ingen förklaring.
Mamma är Skogans Viktoria, som är helsyster till Skogans Joker, halvsyster till Skogans Orlov. Mormor är Skogbotösen, elitavelsto Sverige.

Budget är låg. Inte över 20.000
Behålla fölet själv.

Överst på listan är Cecena Ås, den skal stå borte i gata :D, men prisen är inte bestämd än.
Sen är det Buzzin Brian, han är super billig och ger fina och snälla och lugna avkom. Bara att han bedäcker naturlig och han står i nord, minst 6timmar körtid.

Antar att du har koll på att Buzzin Brian är avkommebedömd C i Sverige!
Men han kanske lämnar bättre i Norge?

Avkommebedömning (2006-10-27)
Värdeomdöme C. Undermålig förärvning som inte uppvägs av enstaka avkommors mycket bra prestationer.

När du har ett så fint stammat sto måste några av dina andra alternativ vara mer intressanta tycker jag, även om du ska behålla avkomman!

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&f=muscles+wiking+br&m=skogans+dr%F6mt%F6s
 
Antar att du har koll på att Buzzin Brian är avkommebedömd C i Sverige!
Men han kanske lämnar bättre i Norge?

Avkommebedömning (2006-10-27)
Värdeomdöme C. Undermålig förärvning som inte uppvägs av enstaka avkommors mycket bra prestationer.

När du har ett så fint stammat sto måste några av dina andra alternativ vara mer intressanta tycker jag, även om du ska behålla avkomman!

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&f=muscles+wiking+br&m=skogans+dr%F6mt%F6s

Jo, veit at Buzzin Brian inte helt lämnar topptravare ;) men hos meg går budget först og hingster som jag veit lämnar lugna avkom då stoet är lite stressa och pullar.
Men har fått intressen på Cecena Ås, han skal stå bare 10min fra stallen och det är gissat på under 10 på han, fast pris inte är fastslått än. Och han avslutta 10år som tävlingshäst, han har gått från 2-12 och är en lugn och snäll och holdbar. Verkar som gubben har bestämt sig på Cecena Ås. Til han hittar en ny billig hingst:D men vi hittar ingen billigare så nära.
 
Någon av "Tarzans" hingstar? Super Photo Kosmos och Gigant Neo kostar under 20k kr och har faktiskt lämnat skapliga hästar. Beanie M.M är inte dyr, ger linjeavel till Super Bowl.

Fast om den viktigaste kriteriet är att hingsten är på "gångavstånd" så finns det väl inte så mycket att välja. ;)
 
Någon av "Tarzans" hingstar? Super Photo Kosmos och Gigant Neo kostar under 20k kr och har faktiskt lämnat skapliga hästar. Beanie M.M är inte dyr, ger linjeavel till Super Bowl

Fast om den viktigaste kriteriet är att hingsten är på "gångavstånd" så finns det väl inte så mycket att välja. ;)


haha nei inte det viktigaste men veldig lettvint da lista er grunn gjort fra norske trav og galopp nytt sin årsrevy. Så Cesena Ås passer inte?

:banana:
 
haha nei inte det viktigaste men veldig lettvint da lista er grunn gjort fra norske trav og galopp nytt sin årsrevy. Så Cesena Ås passer inte?

:banana:
Det flesta av det här när man sysslar med uppfödning i små skala handlar ju om slumpen. I slutändan kan den där hingsten passa lika bra än någon annan. Det finns så många "gör så" och "gör inte så" när det gäller avel så det är omöjligt att säga helt säkert vad som passar och vad som inte passar. Ska jag välja från listan? Turbo Sund har lämnat några fina hästar och skulle jag välja någon oprövat hingst så Muscles Wiking BR, den är nog bästa hästen på din lista, allafall av dessa som har tävlat här i skandinavien.
 
Av de på listan. Judge Joe helt klart. Men stretcha lite på budgeten o ta Un mec d'heripre istället :-). 22.500 känns oerhört billigt.
 
  • Gilla
Reactions: via

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp