Biltemas markförstärkning

fiskmos

Trådstartare
Kan man använda sig av Biltemas markförstärkning för lerig hästhagen, eller varför köpa de dyra "hästiga"?
 
Jag har provat ha en "hästig" variant av hårdplast och det har gått sådär. Är inte underarbetet väldigt bra så sjunker de i ena änden och då sparkar hästarna bort plastbitar så det blir rätt vassa kanter. Så njae, jag är mycket tveksam till att de fungerar om man inte grusar bra både under och över.
 
Jag har från jem och fix och har haft i flera år. Men absolut, man måste göra ett bra jobb när man lägger ner dem.

De bygger ett par cm så antingen får man gräva ur eller ta markhöjningen. De ska också återfyllas, hästarna ska gå på marken och inte på markarmeringen. Har inte grusat utan återfyllt med samma underlag som innan, jord/lera.
 
Vi har lagt från Jem & Fix idag. Grävde bort översta lagret lera (ca 4-5 cm) och jämnade till det hyfsat. Lade sedan tillbaka leran ovanpå plattorna och sedan på med grus (ca 4-5 cm). Kommer att lägga på ytterligare ett par cm grus när hästarna har trampat till det lite. Hästarna blev glada över att få fast mark att stå på, så de parkerade sig där så snart vi var klara. 😂
160F284B-1FE5-4141-BA3A-2B391C873162.jpeg
 

Liknande trådar

Fordon Jag funderar på att köpa en back-kamera till min bil, och ser att de skiljer mycket i pris. Vad är skillnaden på de dyra jämfört med de...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Sassy
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 700
Senast: ameo
·
Hästvård Det är ju en aning prisskillnad på att köpa paraffinolja från en hästaffär och på att köpa det från Biltema eller Jula. Är det någon...
Svar
8
· Visningar
1 614
Senast: mamman
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp