Bukefalos 28 år!

Paraffinolja, spelar sorten roll?

Linda_A

Trådstartare
Det är ju en aning prisskillnad på att köpa paraffinolja från en hästaffär och på att köpa det från Biltema eller Jula. Är det någon skillnad eller går det att ge vilket som?
 
Det är ju en aning prisskillnad på att köpa paraffinolja från en hästaffär och på att köpa det från Biltema eller Jula. Är det någon skillnad eller går det att ge vilket som?
Har du läst innehållsförteckningarna på flaskorna/burkarna är det något tillsatt... Om inte, borde det inte vara någon skillnad.
 
Kolla bara innan du köper den att det är sådan som inte är farlig att förtära. Det finns viss variant som inte är lämplig.

Den här ska vara helt ren och stod inget om farlig att förtära, utan den rekommenderas till att olja saker som kommer i kontakt med mat som skärbrädor. Men man kan ju inte vara nog försiktig, tack. :)
 
Babyolja av paraffin kan användas för att smörja maskiner. Min bror blev en gång tvungen att inhandla det på apotek utomlands när företaget han skulle hjälpa inte hade någon bra olja till en maskin ... Rent tekniskt är det samma sak.
Om det inte är alltför stor skillnad - eller krav - på t ex renhet så borde det gå utmärkt att köpa på t ex Jula. I ett stall har ju ev renhet dessutom ganska kort hållbarhet ...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 774
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
593
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: lilstar
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
668
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp