Bukefalos 28 år!

bitande kanin

vinkelina

Trådstartare
köpte i oktober en liten kaninpojke, 9 veckor gammal. och han är helt klart den mest hopplösa lilla kanin jag har haft (tredje kaninen sedan 1996) dock uppehåll på ett par år

då jag inte är hemma så får han sitta i sin bur, har hö, pellets och pinnar att gnaga på. toalettlådan använder han som sovkoja i ställe.

får skutta lös då jag är hemma, i snitt 3-4 timmar per dag. och han gnager/biter på ALLT. soffan, mattan, sladdar, tapet, böcker, papper, väggen, kattsvans, bokhyllan mm mm. får inte göra nått annat än att jaga honom. han har även lärt sig att hoppa upp på soffan, och även upp på ryggstödet.

nu har han även börjat bita på mig :( han är inte så mycket för att gosa, jag får klappa honom lite, men för det mesta skuttar han iväg (har inte tid med dig nu typ) bits verkar han göra när han vill gosa.

vad skall jag hitta på. han är 5 månader gammal nu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 615
Senast: Hermelin
·
Däggdjur För ett år sedan skaffade vi en ny kanin när den gamla fick tas bort tyvärr verkar han inte riktigt trivas hos oss. Har eget rum där...
Svar
9
· Visningar
1 622
Senast: Ainon
·
Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 139
Senast: mackan
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp