"Bitchigt" sto

E

Equi

Jag har för mig att jag har hört om en naturlig substans (hälsokost) som kan fungera på ston som har "humör". Har för mig att det är någon typ av ört, men det kan vara helt fel. Någon som kan tänka sig veta vad jag är ute efter och någon som har erfarenheter av det??? Tack på förhand.
 
Sv: "Bitchigt" sto

Det finns en örtblandning som heter "stroppy mare" som vi använde med stor framgång på en riktig surmärr. Innan örterna var hon knappt ridbar, med örterna vann hon flera lopp. Slutade med örterna och bitchen kom tillbaka igen.

Men vi har även prövat på ett gäng andra hästar och inte alls fått lika tydligt resultat så det är nog väldigt individuellt beroende på orsaken till bitchigheten.
 
Sv: "Bitchigt" sto

Stroppy Mare är Dodson & Horrell som säljer. Munkpeppar kan du beställa som ren ört från olika örtföretag på nätet.
 
Sv: "Bitchigt" sto

Munkpeppar finns också i flytande form, lättare att ge eftersom munkpeppar (som ser ut som pepparkorn) har stark smak som vissa hästar inte gillar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Anna-Bella
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 047
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 498
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp