Biverkningar av Levaxin?

I

Ina

Min hund har börjat äta dessa pga obalans i sköldkörteln.
Nu slog mig tanken att de kanske även har några biverkningar.
Vilka i så fall?
 
Sv: Biverkningar av Levaxin?

Inga biverkningar. Vid överdosering så kan man bli nevös och få hjärtklappning. Symtom som vid hypertyreos. Det är lite otrevligt, men det går över.
 
Sv: Biverkningar av Levaxin?

En sällskapshund eller arbetande hundar som jakthundar och brukshundar ska kunna leva fullgoda liv och bli lika gamla som om de inte vore sjuka, om de får levaxin. Men dosen kan variera utefter hur hårt hunden jobbar så man måste gå regelbundet till veterinären för nya prover och dosjusteringar.

Men en väldigt hårt arbetande hund som draghundar som går flera mil flera dagar i veckan kan bli väldigt ojämna i draget. Vi hade en tik som blev sjuk. Från att ha varit en de duktigaste och ärligaste arbetshundar som verkligen jobbade som en myra och låg i selen hur trött hon är var, så blev hon väldigt ojämn i draget, trots medecinering.

Vad gäller biverkningar så är dessa detsamma som på människor, men om du är orolig så prata med din veterinär eller läs på fass. Du hittar dock inte medecinen på veterinärens fass eftersom det är en human medecin så leta på vanliga fass.
 
Sv: Biverkningar av Levaxin?

Aha... Det där där visste jag inte, att det kan påverkas av hårt arbete...
 
Sv: Biverkningar av Levaxin?

Tack för svaren. Hunden kommer inte att göra några större ansträngningar än en vanlig sällskapshund.


Vad är hypertyreos?

Han hade värde 54 och det ska vara under 40.
 
Sv: Biverkningar av Levaxin?

Hypertyreos är överaktiv sköldkörtel, dvs raka motsatsen!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har gått på kortison sen i påskas. Först väldigt hög dos och nu lägsta möjliga nästan under utfasning. Han är dock myyyycket...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
660
Kropp & Själ Jag började med minipiller, Azalia, när mensen kom igång efter Marodören för ca 6 veckor sedan och jag mår så skrutt. Huvudvärk...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: bumpo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp