"Blanda" insektsmedel

bettysmatte

Trådstartare
Mina pållar har Switch, som hjälper jättebra mot fästingar. Men ibland skulle man vilja spraya på något mot blinningar och bromsar också. Kan man sätta på ytterligare insektsmedel, eller blir det för mycket om man redan har Switch på hästarna?
 
Sv: "Blanda" insektsmedel

för några år sedan använde vi switch och renons på utsatta ställen varje dag, funkade jättefint.

nu har vi flusa (som jag upplever som effektivare mot flygfän, men lika effektifft som switch mot fästing) samt renons varje dag på utsatta ställen.

så det funkar fint att använda något "mildare" varje dag upptill ;)
 
Sv: "Blanda" insektsmedel

Jag använder både Flusa (var 3:e vecka), och Effol spray och gel (varje dag) på utsatta ställen.

Renons funkar inte alls enligt mig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 075
Senast: Roheryn
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 285
Senast: Fazeem
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 085
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 936
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp