"Blanda" insektsmedel

bettysmatte

Trådstartare
Mina pållar har Switch, som hjälper jättebra mot fästingar. Men ibland skulle man vilja spraya på något mot blinningar och bromsar också. Kan man sätta på ytterligare insektsmedel, eller blir det för mycket om man redan har Switch på hästarna?
 
Sv: "Blanda" insektsmedel

för några år sedan använde vi switch och renons på utsatta ställen varje dag, funkade jättefint.

nu har vi flusa (som jag upplever som effektivare mot flygfän, men lika effektifft som switch mot fästing) samt renons varje dag på utsatta ställen.

så det funkar fint att använda något "mildare" varje dag upptill ;)
 
Sv: "Blanda" insektsmedel

Jag använder både Flusa (var 3:e vecka), och Effol spray och gel (varje dag) på utsatta ställen.

Renons funkar inte alls enligt mig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 516
Senast: Askur2017
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 013
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
691
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp