Bukefalos 28 år!

"Blanda själv" eller färdigfoder

Sv: "Blanda själv" eller färdigfoder

Fysiologiskt är all lucern grovfoder. Sysslesättningsmässigt är inte den pelleterade det.
 
Sv: "Blanda själv" eller färdigfoder

polaren skulle nog helst ge ett färdig foder men då hon har havre gratis, köper kalk, mineraler & vitlök och kornkross & vetekli som ingår i stallplatsen så blir det en massa pyttsande :)

själv skulle jag ge det som passar bäst (och är billigast*).. kan jag få ihop en foderstat på bara ett färdigfoder skulle jag använda detta..

billigast dvs med samma näringsinnehåll..
1. färdigfoder för 15 kr per dag
2. tre olika spannmål + mineraler osv för bara 5 kr dag
så är det självklart alternativ 2 jag väljer :)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 169
Senast: Fibusen
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 832
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 146
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp