Bukefalos 28 år!

Sv: Blandras?

Herregud så söt! :love:

Ja, dom är charmiga dom små spetsarna. Vi får ofta stanna på promenaderna för folk vill titta och fråga en massa om honom. Han charmar alla som går förbi :angel: Han är så otroligt go när jag och min sambo vill mysa och busa, men är väldigt försiktig med nya kontakter - människa som hund. Han sätter sig bakom mig och kikar fram på personen/hunden, och om man står kvar i ca 10 min och "stuntar i honom" och pratar med den andra så börjar han nosa sig fram försiktigt för att kolla vad det är för nånting som inte går därifrån ;)

De flesta säger att han är "lite lik en räv".. Och ja, det skulle man ju kanske kunna säga? :P
 
Sv: Blandras?

Ja! De drar till sig alla tänkbara mänskliga kontakter. En promenad med enbart min lilla spets får stora män att börja prata "daddaspråk", gamla kvinnor att breda ut sin famn för hunden och ljuda ut ett långt åååååååå och små barn att börja gråta för att deras mamma och pappa inte vill köpa en likadan. Så det är precis som du säger, alla smälter.

Min är oerhört reserverad för andra människor. Hundar bryr han sig inte speciellt mycket om så länge vi inte är ute med den stora hundflocken. Då glömmer han bort sig och försöker ibland att ta över situationen. En liten påminnelse, så håller han - om än svårt för han - inne sitt SKRIKANDE skall (vet inte om man ens ska kalla det skällande:angel:)

Vi har tränat hårt för att få han till att bli det han är idag då han var oerhört aggressiv då vi övertog han OCH revirs-benägen. Han älskar aguylity, lydnad, spår och att mysa på gräsmatta. Jag tror att du har en av världens mest lyckade resor framför dig. Det är underbara hundar!
 
Sv: Blandras?

har inte läst tråden men en valp med dessa raser skulle jag inte köpa då jag vill veta ungefär vad jag får. en vuxen hund som är mentalt stabil och passar mig skulle jag inte tveka om pga reserna
 
Sv: Blandras?

Asså, dvärgspetsar är så himla viktiga! En sån skulle jag kunna ha till Rådis partner och vapendragare.
 
Sv: Blandras?

Haha jo, jag har märkt det där med att alla "öppnar sin famn".

Du hade en dvärgspets, eller? Hur stor är han egentligen? Ser ut som en liten plutt! :angel: Jag har ju en mittelspitz, han väger hela 5,6 kg! ;) Lagom att ta under armen om det behövs, och alldeles lagom storlek att ha i soffan.

Har en kompis som har tagit nya bilder på honom då han var där en stund för några dagar sen. Hur fina bilder som helst! Ska lägga upp dom så fort jag fått dom! Lägg gärna upp fler bilder på din lilla skrutt! :)
 
Sv: Blandras?

Bra husalarm är han verkligen, fast han börjar bli helt okej nu när det ringer på dörren. Första dagarna blev han helt galen av att höra nån i trappan (vi är bara 2 lägenheter i varje trappuppgång, som tur är), kan skälla nångång ibland nu, men väldigt sällan, han "låter" mest nu.. :)
 
Sv: Blandras?

Ja, du måste bara lägga ut fler bilder :love:

Yes, vi har en dvärgspets. Han är stor för att vara det, men liten för att vara hund om man säger så, med tanke på att jag var van lite större hundar innan jag införskaffade denna lille ... plutt .... Han väger lite drygt 3kg.

Jag hade en del problem med hans skällande till en början. Jag fick honom då han var 1 ½ år och han hade då en hel del mindre bra invanda beteenden. Det var helt okej att han talade om att det kom någon, men inte att det var oavbrutet, som ett husalarm som inte hade en stoppknapp!

Lägger upp lite bilder, se fram emot dina. En underbar mittelspitz du verkar ha fått till ditt hem!

DSC_0155.jpg


008.jpg


Den här bilden är lite intressant ... Inte direkt typiskt för rasan är möjligt, men vi rakar honom varje sommar då han annars har det så jobbigt med värmen. Det här är i andra halvlek!
DSC_0220.jpg


186.jpg
 
Sv: Blandras?

Åh herregud så söt! Måste säga att han ser ju rätt charmig ut när ni rakat honom, man ser att det är en spets på huvudet, men sen kan man börja undra vad det är för nått.. :angel:

Jaa, han är helt underbar! :love: Min lilla har lyckats med att knipa igen "alla hål" i natt för första gången på ett tag nu. Första dagarna han va här gjorde han nästan ingenting när man va ute, men han va ju rätt stressad och nervös då så han åt knappt, och sen i mitten på förra veckan och helgen har han kissat o bajsat inne de flesta nätterna, men idag va vi "back in the game" ;D Han brukar väcka mig ungefär 20 min innan han måste ut så jag hinner vakna till liv.. Ganska omtänksamt måste jag säga.. :bump:
 
Sv: Blandras?

Jo, han är ganska stor. Har inte mätt honom eller så men han väger 5,6 kg iaf. Han va lite större än de flesta andra spetsar (en annan hane va större) hos uppfödaren. Kiddens syster är mycket mindre. :)
 
Sv: Blandras?

Hunden hälsar att han kommer gärna :D;

om det utesluter 2 st 5 mån valpar och en galen JRT ;)

Han borde ju få plats i en liten låda som du kan skicka på posten! ;)

Fast han får i så fall stå ut med en salukivalp istället som mer än gärna leker med små luddbollar. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 440
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 652
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 992
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp