Bukefalos 28 år!

Sv: Blandras?

Tror att du kommer få en skarp hund så hoppas att du har mkt hunderfarenhet.

Såna här kommentarer är jag så envetet trött på, jag hoppas att var och en som vräker ur sig såna här kommentarer med handen på hjärtat kan bekräfta att dom själva alltid skaffat sig hund efter svårihetsgrad. Det verkar som att man måste börja med dvärgpudel och trappa sig uppåt innan man kan skaffa sig något rejälare?

ALLA måste få vara nybörjare, vet man vad det är för hund man skaffar sig vet man säkerligen att den kan bete sig på vissa sätt också-om inte. Ja då måste man få e n chans att lära sig på vägen hur man jobbar med det.
 
Sv: Blandras?

Ja men hur ofta är det inte att sådana här hundar blir omplaceringshundar för att ägararen skaffat en hund som den egentligen inte klarar av.Det är ganska vanligt.Så vad jag menar är att man inte bara ska tänka en eller två gånger innan man skaffar en hund utan flera ggr.
 
Sv: Blandras?

Jag har aldrig hört talas om att sällskapsspetsar skulle vara särskilt omplaceringsbenägna? Vi har tydligen väldigt olika erfarenhet där.
 
Sv: Blandras?

Ja men hur ofta är det inte att sådana här hundar blir omplaceringshundar för att ägararen skaffat en hund som den egentligen inte klarar av.Det är ganska vanligt.Så vad jag menar är att man inte bara ska tänka en eller två gånger innan man skaffar en hund utan flera ggr.

Är det inte PRECIS det TS har gjort...?

Läs tråden innan du uttalar dig.

Om du inte menar att dvärgspetsar är skarpa och svåra att klara av förstås....
 
Sv: Blandras?

Som de andra har skrivit, om du läst hela tråden så borde sett att vi bestämde oss för att låta någon annan få ta sig an den hunden...
 
Sv: Blandras?

Haha, jo småspetsar på hela 30 cm över marken är ju ganska svårhanterade..

Han och ena (äldsta) katten är inte riktigt bästa kompisar, men vad gör man - man kan ju inte få allt på en gång ;)

Lilla Kid (som spetsen heter) är himla go. Idag har vi ätit korv och sovit, han vill inte äta ordentligt än - inte för att jag förväntat mig det heller - så vi går på promenader och äter korv och sover. Kommer nog ha ett par sköna dagar framför oss! :)

Ska försöka mig på att lägga in en bild imorron så får ni se det lilla lurvet!
 
Sv: Blandras?

Haha, jo småspetsar på hela 30 cm över marken är ju ganska svårhanterade..

Han och ena (äldsta) katten är inte riktigt bästa kompisar, men vad gör man - man kan ju inte få allt på en gång ;)

Kan tänka mig att de är svåra att få tag på om de får fnatt... :D

Det där med katterna löser sig med tiden. Mina behövde ett par månader på sig att acceptera att det "äckliga kräket" (det första) var här för att stanna. Du skulle ha sett deras miner när jag tog hem en till! :rofl:
 
Sv: Blandras?

Vi hade en blandras mellan schäfer och rottweiler innan... han var stor som ett hus och jättemysig tills den dagen han bet mig över ansiktet. jag var då kanske 11-12 år och råkade gå förbi hans matskål medans han åt. Mor min fick sparka av honom från mig, och jag klarade mig ganska fint :)

ett tag senare hoppade han även på min far och bet honnom över armen utan att släppa taget under en väldigt lång stund. vi behövde då avliva honom, men veterinären tog med hunden till gotland där han troligen bor än idag. trots de små olyckorna vi hade med honom så saknar jag honom lite. det var skönt att ha en lite större hund när man var ensam hemma och kollade på läskiga filmer.
 
Sv: Blandras?

Jo du! Han är inte det lättaste att få tag i alla gånger. Han får en jäkla fart när han sätter igång :p Han är lite halvtokig då han bott med 9 andra skälliga hundar förut, och nu tvingas vara helt sjääälv med oss, det är såå synd om honom :angel:

Ja, det löser sig garanterat. Men man vill ju att dom ska bli bästisar på en gång :bump:

Börjar kännas som att han fattat att han ska bo här nu, han leker för fullt och äter hyfsat iallafall - man får sitta på golvet eller hålla sig nära (och stilla) eftersom han bara följer efter en om man går iväg. Jag vägrar mata honom, så ska jag bara hålla mig i närheten när han äter så han kanske börjar äta lite bättre med tiden? :)
 
Sv: Blandras?

Brukar ta några månader för katterna att vänja sig. Våra katter har inte riktigt helt smält tanken på att det bor en till fyrbening i lägenheten och de verkar lika förvånade varje gång hunden kommer in genom dörren. Äldsta katten har iof blivit tuffare och tuffare och står numera kvar i dörren och glor när hunden kommer hem.
Yngre kattan har bestämt sig för att badrummet är säkraste platsen, och då i badkaret eftersom hunden inte tycker om att bada.. ;) Hunden har bott här i två månader och katterna var helt hundovana innan. Hunden är iof kattvan och tycker att det bästa som finns är att burra in nosen i pälsen på dem, vilket katterna inte riktigt går med på än... :p
Måste dock säga att det är rätt praktiskt med en katt"storebror" (hunden alltså) som hjälper till att säga ifrån om katterna håller på med dumheter. Han är rena skvallerbyttan faktiskt. :D
 
Sv: Blandras?

Skönt med en skvallerbytta! ;)

Nu har jag hittat sladden till kameran.. Men lilla Kid vill inte va med på bild, så det blir hastiga bilder som inte ser särskilt bra ut, men han syns iallafall! :)

Han är så himla go på mornarna, han brukar ligga och sova under sängen och när man "ropar" på honom så kommer han som ett skott och ställer sig och försöker hoppa upp i sängen (vilket inte alltid går så bra :angel: ). när han väl kommit upp så gosar han ner sig i sängen och sträcker ut sig och är hur söt som helst. Han vill inte gå ut på morgonpromenaden, hellre ligga i sängen :)

dsc00001.jpg
 
Sv: Blandras?

Ja visst är han! :bump:

Jag är lite för lat för att ladda upp bilder här, så jag gör så här istället;

Kid och Zlatan
Kid
Kid igen
Sötungen

Kan tillägga att han och katterna börjar bli vänner nu. Han och Zlatan (svarta lilla på ena bilden..) brukar busa och sova ihop (med lite avstånd mellan varann :P)
 
Sv: Blandras?

Å vad söt han var!

Vi har själva en liten dvärgspets på snart 8 år som omplacerades från min vänninna. Hon och hennes man klarade inte av det lilla knytet då han hade överambitiös vaktinstinkt och ägarbehov. De införskaffade den lilla p.g.a. att de ville ha en "enkel" och praktisk hund. Det blev inte helt som de förväntade sig. Vår lilla goding, var en aning svårare än vad de räknade med. Då de bestämde sig för att ge upp, hade jag redan förälskat mig i den underbara räven och bestämde mig för att ta mig ann honom.

Jag har inte ångrat en sekund. Han är idag kastrerad sedan ett par år tillbaka. Han är en otrolig kamrat och världens skönaste lilla hund. Stor i orden, men liten på jorden. Det är något speciellt med dessa hundar. Har man väl fått smaka på spetsbiten, blir man biten för livet! :laugh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 474
Senast: hollypolly
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 728
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 866
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 375
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp