Bukefalos 28 år!

Blev lite sur.

Status
Stängd för vidare inlägg.
R

ranchamit

Hej alla westernälskare

Blev lite sur när jag läste Thorndbirds fråga till Ike. Är du seriös ? Jag heter Bettina Roffler och är veterinär i Sverige Jordbrukverkets nr 74 02 23-8948. Jag har varit här på Ranch Amit i två år nu för att vidareutbilda mig i anatomi och framför allt gammal lärdom, historia och genuin hästkunskap om HÅRT arbetande Ranch hästar och jag säger er dessa mästare vet vad de håller på med. och Ike är min chef och "Overmaster" här, han är inte en man av många ord men när han kommer med ett råd så kan ni vara säkra på att han vet vad han talar om. Arg får ni honom ALDRIG bara tyyyst och hästarna bara älskar honom vad han än gör med dem.
Ranch Amit är till 51% ägd av Ike och 49% av Amerikanska staten den är sk Europeisk Filial till det i USA statliga systemet där människor som är dömda till fängelsestraff för mindre brott kan lära Cowboy yrket istället för att sitta i fängelse.
Här har vi inga fångar men här utbildas de instruktörer som sedemera ska fungera som "ridlärare" i USA.
Ranchens övriga uppgifter är att utveckla och träna starkare Ranchhästar utifrån med inblandning av Europeiskt blod som efter träning flygs över till USA och säljs till större Ranchägare.
Ranchen är ca 390 hektar och har idag 312 hästar i under träning därav en del NordSvenska kallblod.
Och det är såååå intressant och se vad dessa mästare kan gör med en "avdankad" Nordsvensk travare, ENORMT. de säger att denna "Nordis" har allt vad Quartern saknat och vad jag hört på telefon så är efterfrågan större och större i USA, mer får jag inte säga.
Jag skall om allt blir som jag vill stanna här 3 år till för att senare med Ike's hjälp skriva en Dr.avhandling om Ranchhästar och deras medicinska problem.
Jag hade ett "rent helvete att få komma hit. Jag måste skriva och göra många teori och praktiska prov innan det var ok.Jag arbetar också som hjälpveterinär på Ranchen och får bra betelt så pengar är inte något problem.
Ike är halvblod, hans Farfar emigrerade från Småland till Wyoming och hans Farmor var Arapahoo. han är väldigt stolt för hans Svenska rötter och vill lära sig Svenska och det gör han fort med att (försöka) skriva och svara på era frågor och Trådar.
Så hästvänner? sug i er meens ni kan.
mvh
Bettina Roffler
Schweiz.
 
Sv: Blev lite sur.

24 inlägg, redan en het potatis.

Måste poppa popcorn.

/P Döben
 
Sv: Blev lite sur.

Jag gjorde nyss chokladfromage, så passande ;)
 
Sv: Blev lite sur.

Men snälla TS, du behöver inte ta allt på så blodigt allvar.. :crazy: Jag tänker inte svara på dina PM då det inte är något värt att bråka om. Har ingen lust eller ork att bråka. Bry sig om vad folk skriver på internet, var och en har sin tro så även jag.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blev lite sur.

Tack för informationen!:bow: Det är bara till och börja läsa hans inlägg då... Men det får nog bli glass för min del:)
 
Sv: Blev lite sur.

ranchamit skrev:
PalteDoben?
Du utrycker dig värkligen intelligent, jag är Såååå imponerad.
Träd ut och visa dig ,göm dig inte bakom ditt "cowboy namn" Eller poppar du popkornen i huvudet?
Well, jag hittar dig nog i något register framöver.
Bettina

Kära Bettina,
Trevligt pm. Du roar mig. På bio äter jag popcorn.
Inget konstigt med det.
/PDöben
 
Sv: Blev lite sur.

*KL* Och allmänt inlägg...

Det HÄR är INGET som hör hemma på ett allmänt forum och jag hoppas innerligt att moderatorerna plockar bort tråden.. Det här kommer bara resultera i pajkastning och inget konstruktivt över huvudtaget.

Var vuxna, låt folk tycka vad dom vill, men ge TUSAN i att dra ner stämningen här över oväsentligheter.

/Sofia.
 
Sv: Blev lite sur.

Va? Fattar ingenting av din tråd?:confused:
Hur kan du skriva på perfekt svenska i denna tråd när du bara skeiver på eng annars?
 
Senast ändrad:
Sv: Blev lite sur.

Vad är detta???
Jag fattar ingenting! :confused:
Är det bara jag som är korkad??? :crazy: :devil:

Kan någon ge mig bakgrundsstoryn tack! :bow:
 
Sv: Blev lite sur.

Vad är detta???
Jag fattar ingenting! :confused:
Är det bara jag som är korkad??? :crazy: :devil:

Kan någon ge mig bakgrundsstoryn tack! :bow:

OM jag fattat det hela rätt är det här stöket en reaktion på att Thornbird frågade Ike om han var seriös ang. sina åsikter om Nordsvensken som working ranchhorse.

Och det här skulle jag hålla mig utanför hade jag tänkt.. jag och min långa näsa.. >.< Anyhow, där har du iaf vad jag Tror har hänt ^^
 
Sv: Blev lite sur.

*KL* Och allmänt inlägg...

Det HÄR är INGET som hör hemma på ett allmänt forum och jag hoppas innerligt att moderatorerna plockar bort tråden.. Det här kommer bara resultera i pajkastning och inget konstruktivt över huvudtaget.

Var vuxna, låt folk tycka vad dom vill, men ge TUSAN i att dra ner stämningen här över oväsentligheter.

/Sofia.

Nej det var Paltedobens och Vicious svar på min tråd
Jag bara lånar ranchamits dator.
mvh
Bettina
 
Sv: Blev lite sur.

ranchamit skrev:
Howdy Mr?

Attac me, it's ok. Don't fuck others, for what you don't know or uderstand. Well? I think the best Cowboy it's Mr "PallteDoben" and we all here have a lot of respect for your "Popkorn".
learn to behave.Smarty.
Regards
Ranch Amit
Ike.

ranchamit skrev:
Now, I know who you are. Have a lot of frends you know in this horseworld.
But. tel me "Frend" why do you make so radecly foul of you self?
Why do you come with that kind of coments, do you feel Big or?
I just whant to understand your problem.
Dont worry this was the last coments from me.

But you started this.not we here on Ranch Amit
So Long
Ike

P Döben tack.
Attackerar ingen, känner ingen.
PM som dessa kräver mera popcorn.
/P Döben
 
Sv: Blev lite sur.

Som jag har sagt inne i den ursprungliga tråden: jag trodde att det var någon som skämtade med oss här på westernforumet, det brukar kunna finnas lustigkurrar här på Buke.
Men eftersom du/ni verkar ha tagit illa upp så ber jag om ursäkt!
Det var inte alls min mening att göra någon upprörd.
 
Sv: Blev lite sur.

Men åh, okej jag BER OM URSÄKT för mitt "Jag gjorde nyss chokladfromage, så passande ;) ".
Är det bra nu eller? Jag vill inte bli sedd som någon dumskalle som är elak mot folk. För det är jag inte. Hoppas moderator låser tråden, det är inte roligt! Vill inte dra ner nån stämning alls och det var INTE tanken.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Blev lite sur.

Som jag har sagt inne i den ursprungliga tråden: jag trodde att det var någon som skämtade med oss här på westernforumet, det brukar kunna finnas lustigkurrar här på Buke.
Men eftersom du/ni verkar ha tagit illa upp så ber jag om ursäkt!
Det var inte alls min mening att göra någon upprörd.

Helt ok.Thornbird

Det var inte helt lätt att förstå vad du verkligen menade och därför skrev jag att jag blev LITE sur.Hoppas du kan glömma, Jag har gjort det redan.
Mvh
Bettina
 
Sv: Blev lite sur.

Vad bra att ni lyckades reda ut alla eventuella missförstånd. Men jag måste bra får uttrycka min :love: :love: :love: "Schwitzerland"! :bow:

/tifo
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp