bli gravid igen...

Piruette

Trådstartare
jag fick ju MA 2april...

nu blöder jag inte längre o längtan efter att försöka bli gravid igen är stor..

men funderar nu, ni som oxå fått missfall, började ni försöka direkt när ni slutat blöda lr skyddade ni er o väntade till mensen kommit igång igen?
 
Sv: bli gravid igen...

Hej!

Jag fick missfall 2005, ganska tidigt, vecka 6-7 någonting. Läkaren sa att jag helst skulle vänta 2 menstruationer innan vi skulle försöka igen. Nu viller naturen (och vi) annat och jag blev gravid tre veckor efter missfallet. Resultatet är 2 år, hon sitter i knät på mig och myser just nu. Lycka till!
 
Sv: bli gravid igen...

Jag har hört att man bör vänta någon mens innan man försöker igen. Kanske för att kroppen ska få en chans att läka ihop efter missfallet?

Å andra sidan så tror jag att kroppen känner av när den är redo. Det är så mycket som ska stämma när man blir gravid, skulle kroppen inte vara redo så tror jag nog inte man blir gravid helt enkelt.
 
Sv: bli gravid igen...

Jag har haft 2 missfall mellan ungarna och har börjat direkt båda gångerna.
De läkare jag har träffat har sagt att när kroppen är redo, då blir man gravid. Och det tror jag på. :-)
 
Sv: bli gravid igen...

nu behöver jag inte fundera länge, för nu kom den efterlängtade mensen...
har väl aldrig blivit så glad för den förut... :D

så nu är det väl bara att köra på igen, o hoppas på det bästa! :banana:
 
Sv: bli gravid igen...

Härligt:banana:
Ja kör på ni, jag tror att är kroppen redo, så går det galant.
Vi håller tummarna!
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 373
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Saigon
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp