Bukefalos 28 år!

Blod i urin.

Lilla

Trådstartare
Vi har två honor, en steriliserad på 7 år och en på 8 år som äter p-piller. Dom vistas både ute och inne men båda väljer att ofta göra sina behov på låda inne. Nu har vi sett blod i kattsanden. Vi lyckas inte se vems det är och båda verkar må bra för övrigt. Vet ngn vad detta beror på? Är det ngt veterinär ska påkallas för?
 
Sv: Blod i urin.

Ja, du bör ta dem till veterinär för att ta urinprov och göra en undersökning, troligen är det något som behöver behandlas.
 
Sv: Blod i urin.

Blod i urinen kan betyda både urinsten, urinvägsinfektion och njurproblem.
En undersökning behöver definitivt göras och troligen finns det något där att behandla.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 800
Senast: Fetaost
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 775
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp