Bukefalos 28 år!

Vilmasellbrand

Trådstartare
Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”
 
Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”
Såvitt jag vet finns väl inga begränsningar för att åka på tävling vid parasitangrepp?
Det är ju ingen smittsam sjukdom alls i den bemärkelsen?
 
Frågar åt en kompis :
”En häst som går i samma hage som min har testa positiv för larver av stora blodsmaken.
Jag har själv inte hunnit kolla min häst men utgår från att chansen att den har de är stor, får jag och de andra som delar hage med denna häst åka i väg på tävling med våra hästar ?
Får klubben som har anläggningen hålla tävlingar på anläggningen trotts att stora blodsmaken finns ?”
Varför skulle dom inte kunna åka iväg?
Jag har haft stora blodmasken på en häst av 3 och bara den har visat och inte dom andra så det behöver inte vara mer än just den hästen som har det.
 

Liknande trådar

Hästvård Mantorp hästsportarena har konstaterat EHV-1 och det går rykten om att det ska ha funnits sjuka hästar på anläggningen flera dagar innan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 422
Senast: MiniLi
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 675
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp