Bukefalos 28 år!

Bluetooth-snäcka till mobilen

mimmipigg

Trådstartare
Finns det någon som har samma problem som jag och lyckats lösa det?
Jag har tydligen onormalt trånga hörselgångar!
Får inte snäckorna att sluta tätt vilket göra att jag endera tappar dem eller att den jag pratar med klagar på att de hör dåligt.
Någon med förslag?
 
Senast ändrad:
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

jag har provat många olika varianter av bluetoothsnäckor, där vissa varit som du beskriver och andra fungerat mycket bättre.
Vilken sort har du nu?
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Just nu har jag en billig Samsung som är totalt värdelös.
Hade en samsung modell dyrare där man kunde byta
propparna, fanns tre storlekar, den minsta var någorlunda.
Den ligger dock någonstans efter vägen mellan Lycksele och
Umeå ...
Provade en Plantronics av den modell som man liksom styr
in i örat men den var inte heller bra.
Jag skulle verkligen behöva en eftersom jag har så svårt att
hålla upp armen nån längre stund.
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Jag har ett Nokia Bluetooth headset. Det har ingen snäcka utan två helt vanliga gummipluppar (utbytbara, så det finns i olika storlekar) som man stoppar in i öronen. Mikrofonen sitter i en klämma man fäster på kläderna. Det går vanliga sladdar mellan öronen och mikrofonen, men sen är det trådlöst mellan mikrofonen och telefonen. Mycket bra kontakt och ljudkvalitet för att vara Bluetooth och bra batteritid. Det sitter ju lika bra som ett vanligt headset och om plupparna trillar ur öronen sitter de ju fast i mikrofonen.

Jag är nöjd! Kanske finns det något liknande för andra märken?
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Jag använder Nokia BH-111 eller 214 (har bägge) stereoheadset, in-ears.

Sätter enheten i BH:n, måste använda de minsta pluggarna annars får jag grymmeont i öronen. Sätter oftast i dom precis när det ringer.

Att den du pratar med hör dig dåligt beror inte på hur den sitter i örat utan på hur mic:en sitter på enheten.
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Idag funkar de flesta headseten till alla märken oavsett tillverkare även om de kanske är extra bra till sitt eget märke.

Jag har iPhone 4s till mina Nokia ;)
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

voyager-pro-hd_c.jpg
search

Har en Plantronics Voyager pro HD som jag är väldigt nöjd med, utytbara ploppar till örat men den sitter ju fast mest bakom örat. Funkar bra även med glasögon. Kör yrkesmässigt så den sitter ganska många timmar på örat, lätt att byta mellan höger/vänster om man vill
Nackdelen är väl priset, den här kostar väl 600-700 & legenden kring 900:-
Laddaren till Pro HD är micro usb så det är smidigt medan legenden har en "specialare" :meh:
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Jag har också Plantronics av samma typ, model "Legend", dyrare men riktigt bra. Sitter kalasbra och har en bra brusreducering, vilket verkligen är nödvändigt om man använder smartphone, i synnerhet utomhus. Smartphone (tycker inte att de är så där jättesmarta som just "telefoner" dock, de är bättre som "miniläsplatta") saknar i regel inbyggd brusreducering vid användning av bluetooth-headset, vilket "knappmobiler" av bättre kvalitet har.

Jag har också problem med "trånga gångar/litet hål" in i öronen, och det här headsetet är det första som verkligen fungerar för mig. Det sitter kvar, är komfortabelt, har lång taltid, och folk hör vad jag säger...

Jag har en ask i min låda med ett flertal (billiga) headset av olika fabrikat och typer (in-ear, bygel m.m.) som endera inte funkar i mina små trånga öron, ramlar av, gör ont på örat, ger uselt ljud vid samtal, har dålig teknisk kvalitet (typ slår av sig själv vid samtal, håller inte laddningen tillräckligt länge m.m.).
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Håller den där verkligen för verkliga livet?
Tycker det verkar lite vekt ...
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Det undrade jag också innan jag provade!

Jag har ofta headset och keps, och dessutom läsglasögon som jag tar av och på hela tiden, och är utomhus och sköter hästar, eller gör annat som innebär att man böjer sig, reser sig, flyttar på saker och sig själv. Dessutom finns ju risken att den "ramlar i vattnet" när man fyller vatten, eller diskar hinkar.

Den sitter verkligen väldigt bra, den har inte ramlat av en enda gång. Dessutom, eftersom den är mjuk/flexibel, så följer den med huvud- och öronformen väldigt bra, den är också väldigt enkel att sätta på örat.
Jag upplever det här headsetet som mindre, lättare och smidigare än det mesta jag provat, även om det är "större", kanske för att den stora delen hamnar bakom örat.
För säkerhets skull, så har jag satt dit ett "senilsnöre".

Hållbarheten ser jag inga som helst problem med.

En extra bra grej jämfört med de billga headseten jag provat, är att det finns en liten röst i headsetet som säger till när man tappar kontakten med telefonen, inte bara ett litet elektroniskt "plong". Eftersom vi i familjen förvarar stall- och arbetskläder i ett omklädnadsutrymme vid lagården, och jag är fena på att glömma mobilen i en ficka, eller lämna kvar den i bilen, så blir jag på ett väldigt bra sätt uppmärksammad på att jag har kommit en bit från mobilen, och kan hämta den, innan jag börjar leta som en dåre efter den.
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Jag använder Nokia BH-111 eller 214 (har bägge) stereoheadset, in-ears.

Nokia BH-111 är det jag har:). Mycket bra ljudkvalitet åt båda hållen. Jag har sladden om halsen till det ringer. Jag har Nokia-telefoner, så då räcker det att trycka på mikrofonen när man svarar. Vet inte om det funkar så med andra märken.
 
Sv: Bluetooth-snäcka till mobilen

Jodå, iaf på min iPhone 4s (den funkade på 3s oxå) som sagt. Jag kan även använda iPodfunktionerna, återuppringning av senast slaget nr och röststyrning.

Dessutom kan man byta ut sladden mot i princip vilka som helst med 3,5 mm plugg (men jag rekommenderar inte att sätta i iPhones sladd där för då hör man knappt vad motparten säger.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 703
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 366
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 980
Senast: skiesabove
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 710
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp