Bukefalos 28 år!

Blytung baklucka!

A

anna210

Har bytt till gummitmatta på bakluckan och nu är luckan mkt tyngre än innan :smirk:
Antar att man kan byta fjädern ? :)
Någon som har bytt fjäder på sin transport och vad kostade det?
Är trött på att knäcka sönder ryggen jämt och ständigt... :p
 
JAG gjorde det inte, min dåvarande sambo fixade fram en ny gasfjäder (beställde från återförsäljaren) och satte på den. Tog väl en halvtimme ungefär, kostade 500-600 kr (tror jag). Nu kan jag lyfta luckan med foten, och kan släppa den rakt ner när jag lossat den. Den stannar c a 10 cm över marken, trampar jag på den lägger den sig snyggt tillrätta för hästen att kliva ner. Helt klart god investering för att rädda ryggen.
 
Din fjäder är inte anpassad för gummimattan.
Jag har en ramp med "heltäckningsmatta" och tyckte den var för tung. Vi fick då tipset att byta ut fjädern till en som är anpassad för ramp med gummi på. Tror våran fjäder gick på 800 kr. då bytte vi själva!
 

Liknande trådar

Utrustning I höstas byttes golvet på min transport och nu är det dags att fixa till bakluckan. Den behöver rätas upp lite då den bågnat lite och...
Svar
2
· Visningar
1 484
Senast: Robina
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 225
Senast: Marvin
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp, sitter lite i kläm. Vi är tre personer i "dramat" Jag, min Stallvärd(den jag hyrde transporten utav) och dennes...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 553
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dräktig eller ej?
  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp