Bukefalos 28 år!

J

jennifer_pn

Har ett varmblod som nu efter sommarbetet har blivit väldigt tjock.
Nu när jag satt igång honom ordentligt i ridningen så ser han lite smalare ut framifrån men istället så har han fått som en "böld" på varje sida. Lite svårt att förklara men när han har sadeln på sig så är det vid sidan om sadelkåpan.

Vad kan detta bero på?
Borde jag kolla upp med veterinär?
 
Sv: "Bölder"

Svårt att säga utan att se hästen men jag skulle gissa på att bölderna är fettknölar med tanke på att hästen har blivit jättetjock efter betet ;)!! Kläm och känn igenom hästen, är "bölderna" hårda eller mjuka, ömmar hästen eller inte när du klämmer på "bölderna" etc och ring sen och rådfråga vet, det kostar inget att bara be om råd!! Lycka till!!
 
Sv: "Bölder"

Det känns som att det kan vara det. Han ömmar inte och reagerar inte på att man klämmer.
Pratade med en annan om det och hon var nästan helt säker på att det bara var fett, hon hade haft en häst som också hade fått så.

Tack för ditt svar!
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 859
Senast: emma-vsm
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 090
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp