Bukefalos 28 år!

N

_Nelson

Mitt haflinger sto har som typ bölder vid svansen men bara på ena sidan.
Den första fick hon isomras och sen har de kommit några till.
Dom börjar som en bula och sen spricker den och så rinner de var eller var blandat blod. De blir inget sår utan mer som ett "mask"hål. Hon verkar inte ha speciellt ont men jag undra va de e för nått.
Nån som vet.
 
Sv: "Bölder"

Det har våran nordsvensk också. Hon är svullen på ena sidan och får bölder på den sidan som spricker och är riktigt äckliga. Hon tycker inte om att man tvättar dem men annars inga problem. Vet inte vad det är (vet kollade men ville inte "gå vidare" för tillfället. Han sa dock att dt inte var farligt och att vi inte behöver behandla om vi inte ska betäcka igen.

Hon fick det efter betäckningen förra sommaren men det återkomm iår igen.

Någon som vet? vill verkligen veta vad det kan vara
 
Sv: "Bölder"

Min nordsvensk har också dessa "bölder", de sitter på vänster sida om snuppan. Hon har haft dessa i de tre år jag har haft henne och som jag förstått det även under den tid som förra ägarna hade henne. hade ut vet. i somras för att kolla då hon fick en som blev gigantisk (tänk er ytan som en halv tennisboll nästan.) Nu sprack den innan hon kom, men hon trodde att hon hade haft ngt sår där förr som hade läkt igen, men att det låg smuts kvar. Och ifrån det bildades det varbölder med fistelgångar. Hon sa att jag skulle spola rent så mkt som möjligt när de blossade upp med vatten och sedan spruta i streptocillin i såret som blir. Streptocilinet har jag använt sen jag fick henne och bölderna sluter sig fort när jag har haft på det.

Tyvärr har jag märkt att hon har fler småbölder nu än hon hade för tre år sedan, men som tur är så har hon inte ont av dem. Men när man känner på muskeln så känner jag att den är lite hård kring/under bölderna.
 
Sv: "Bölder"

Min holländska ridponny har blivit biten i halsen som nu har ett jätte stortt hål mitt i halsen. Om någonhar haft samma grej som mig, så skulle jag bli jätte glad om niu kunde svara, så jag vet hura jag ska gå till väga... // Cindy
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 735
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 023
Hästvård Vi har en häst på ridskolan som varje sommar har stora problem med bölder av något slag. Det ser ut att röra sig om en överreaktion på...
Svar
10
· Visningar
1 694
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp