Bukefalos 28 år!

Börja rida

Ytterligare en anledning att satsa på ridskola: där hittar du kompisar med samma intresse! Det kan vara väldigt ensamt att som barn/tonåring rida i ett privatstall (gäller även om man har egen ponny). Ofta har ridklubbarna en ungdomssektion som ordnar mycket roligt vid sidan om ridningen också.

Som @AlvaT skrev så är det heller inte ovanligt att de som hjälper till i verksamheten eller är funktionär på tävlingar kan få ridlektioner i betalning.

Det är viktigt att ha en olycksfallsförsäkring när man är i stallet. Men ofta måste man vara med i klubben om man rider på ridskola och då ingår försäkring. Dvs ytterligare en fördel med ridskolan.
 
Ytterligare en anledning att satsa på ridskola: där hittar du kompisar med samma intresse! Det kan vara väldigt ensamt att som barn/tonåring rida i ett privatstall (gäller även om man har egen ponny). Ofta har ridklubbarna en ungdomssektion som ordnar mycket roligt vid sidan om ridningen också.

Som @AlvaT skrev så är det heller inte ovanligt att de som hjälper till i verksamheten eller är funktionär på tävlingar kan få ridlektioner i betalning.

Det är viktigt att ha en olycksfallsförsäkring när man är i stallet. Men ofta måste man vara med i klubben om man rider på ridskola och då ingår försäkring. Dvs ytterligare en fördel med ridskolan.
allt värkar tyda på att det blir ridskola för mig om mina föräldrar inte ändrar sig
tack så hemskt mycket för alla svar :bow:har verkligen hjälpt mig på min väg att få börja rida!:D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Zpunk
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 538
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 842
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp