Bukefalos 28 år!

Börjes skrittäcke...

pinky

Trådstartare
Vilken storlek ska jag ta till en häst som har 130 cm i täckesstorlek? Cob eller Full?

Är det bra kvalité på täcket, förresten? Det kostar ju inget...
 
Rätt svårt att svara på men jag skulle gissa på Cob. Hade Cob i allt till min förra häst och hon hade 135 i täcke.
 
Jag köper alltid full till min häst som har ca 135 i storlek annars. Köpte ett skritt-täcke i strl 135 men det tycker jag inte räcker riktigt. Särskilt inte om man har en 17" sadel.

M.
 
cob borde räcka, såvida den inte är jättelång över bakdelen
 
COB defentivt! ja har ett sånt till min d-ponny och har cob. han har stl 125-135 i täcken.
 
Jag har ett sånt till min häst och de är ganska små i storlekarna, tycker iaf jag. Nu har jag full till min eftersom det är en stor häst men det är på gränsen till för litet så frågan är om Cob räcker...??!!
 
cob borde väl räcka om han inte är väldigt grov över rumpan.. :)
 
*svarar alla*

Tack för svaren!

Det blir nog cob, för hon har väldigt kort rygg och är inte så märkvärdigt kraftig.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 236
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
827
Senast: aglaonema
·
Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Valle
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
611
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp