Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2014

Jag tyckte jag mig skymta en annan tjej (?) i det lilla snabba klippet man fick se som du skrev om, en annan än Linda och Ida, var det någon mer än mig som såg det? eller var det bara en av de andra tjejerna kanske.. det gick så fort.
 
Jag tyckte jag mig skymta en annan tjej (?) i det lilla snabba klippet man fick se som du skrev om, en annan än Linda och Ida, var det någon mer än mig som såg det? eller var det bara en av de andra tjejerna kanske.. det gick så fort.

Han heter pilaserik på Instagram om du vill kontakta honom där :)
 
Jag tyckte jag mig skymta en annan tjej (?) i det lilla snabba klippet man fick se som du skrev om, en annan än Linda och Ida, var det någon mer än mig som såg det? eller var det bara en av de andra tjejerna kanske.. det gick så fort.

Jag tror det var en av tjejerna som valde att åka hem (matilda) ...är inte helt säker dock.
 
Det va ju Mikaela som åkte hem som var med i "snabbtitten"

Tyckte de verkade så mysiga ihop men sen valde hon att åka hem....kanske de funnit varandra ändå? :D
 
Då blev det kanske ingenting med någon av tjejerna hos Erik om allihop är där på reunion vid vad-hände-sen-programmet. Eller?
 
Ska bli kul att se kvällens avsnitt. Tror att samtliga bönder utom Erik faktiskt lyckats få till förhållanden som hållit i alla fall fram till Lindas besök.
 
Men varför visade de inte hur-gick-det-sen från alla åtta bönderna? Bara Oskar ju (och vilken urcharmig story han bjöd på:love:) De övriga kanske inte ville?
 
Var väl inte helt oväntat att alla hittat sin match förutom Erik. Fast måste säga att jag också tyckte det var tråkigt att inte alla bönder visades. Fick lite känslan av att de bara visade de som lyckats finna någon, + Erik som var en "TV-bonde". Känns lite trist att inte få veta vad som hänt hos de andra.
 
Men kan ni inte bara låta Sebastian vara? Vad han än gör så ska han hackas på. Det finns en massa män/killar i världen som är offentliga personer och som beter sig illa på riktigt (utan att manipuleras av produktionsbolag i syfte att göra bra tv) men som inte alls blir sågade här på Buke. Han är kanske inte en kille i min smak men jag tycker han och Petra är fina ihop och är glad för deras skull.
 
Men kan ni inte bara låta Sebastian vara? Vad han än gör så ska han hackas på. Det finns en massa män/killar i världen som är offentliga personer och som beter sig illa på riktigt (utan att manipuleras av produktionsbolag i syfte att göra bra tv) men som inte alls blir sågade här på Buke. Han är kanske inte en kille i min smak men jag tycker han och Petra är fina ihop och är glad för deras skull.

Nu gillade jag ju ett inlägg där det "hackas" på sebastian och alltså, det handlar inte (som jag ser det) om att det råkar vara sebastian som person utan hela grejen att tillfråga någons far innan det frias.

Jag är uppriktigt glad att Sebastian hittade Petra och att de är lyckliga tillsammans och önskar verkligen att de blir lyckliga ihop.

Men när det gäller frieriet så är det obehagligt oavsett vem som gör det och det är en tradition som verkligen borde dö ut snarast möjligt. Därför reagerar iaf jag när en person som ändå har figurerat en del i tv gör på det viset eftersom det bevarar en sunkig tradition och säkerligen påverkar en del personer.

(Och självklart finns det massa andra människor som är kända och beter sig som as - det blir ju dock märkligt att ta det i den här tråden som handlar om bönderna. Sen finns det absolut gränser i vad en kan/bör skriva, men att reagera på någons frieri tycker åtminstone inte jag är att gå över den gränsen)
 
För att fortsätta lite på mitt förra inlägg så tycker jag att årets upplaga av Bonde söker fru har varit rätt problematiskt, sett till deltagarna och hur dessa har blivit framställda.

I vanliga fall tycker jag att det är ett mysigt program som jag verkligen ser fram emot, men i är har jag mest suttit och förfasats.

Visst, det är en tv-produktion och det klipps säkert rätt friskt - men jag kan inte låta bli att uppröras över hur mycket plumpa saker som sagts och hur programmet normaliserar/cementerar vissa stereotyper.

Jag tror säkert att alla grodor inte kommit samtidigt och varit menade på det sättet som dessa framställs, men faktum kvarstår ju att grodorna har sagts och visas för en rätt bred publik.

Jag tycker t.ex att Jonathans uttalanden och hans sätt att "utnyttja" sin position och mer eller mindre utöva känslomässig utpressning är riktigt illa, eftersom det visar på att det är ok att bete sig så (för hej, han får ju dejta en tjej ändå liksom).

Självklart finns det mängder av saker som är värre och vidrigare etc, men just programmets inramning och att mycket är relativt subtilt gör att iaf jag tycker att det är obehagligt och helt enkelt riskerar att normalisera beteenden som verkligen inte borde vara okej.
 
Men kan ni inte bara låta Sebastian vara? Vad han än gör så ska han hackas på. Det finns en massa män/killar i världen som är offentliga personer och som beter sig illa på riktigt (utan att manipuleras av produktionsbolag i syfte att göra bra tv) men som inte alls blir sågade här på Buke. Han är kanske inte en kille i min smak men jag tycker han och Petra är fina ihop och är glad för deras skull.

@Killaloe har redan svarat jättebra och sammanfattar vad även jag tänker om det. Sen kan jag hålla med om att det tidigare gick till överdrift ett tag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 004
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp