Bukefalos 28 år!

Bondkatts -tråden

Sv: Bondkatts -tråden

Här är min kisse :)

Hon katt som är 1 år & 9 månader gammal.
Döpt till Metallica, men kallas för Kisen utav familjen & jag kallar henne Puffin (Poufiin).
Allmänt knasig katt. x) Älskar att busa & är beroende av närhet. Sover jämte matte i sängen & möter mig i dörren så fort hon hör dörren öppnas.
Bossig dam som sätter hunden på plats minst två gånger om dagen. Kisen är liten & näpen men har inget problem med att få den stora hanhunden att lyda. Kan ju tillägga att hunden är Amstaff/Pitbull. Och han är livrädd för henne x) Fast de går ju förstås att busa ihop när kisen är på humör.


Fick hem ny kattmöbel. Med HÄNGMATTA! Kisen var överlycklig :p

30209450.jpg



Trött kise :)

30209448.jpg


Kise i sommargräset.

30209434.jpg


Matte trodde de var en mus i kassen i skafferiet & höll på att dö. Men visade sig vara något mycket mysigare :)

30209441.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Fortsättningen på bildbomben...

Otroligt vad svårt det är att välja ut några bilder på pälsklingen, mindre än tio verkar var omöjligt.:D

Soldyrkaren
28490334.jpg

Gud va lik han är min ena bondis:love:

30210726.jpg


nu är han dock tjockare än på bilden, och några år äldre.
Så hade jag tagit en nyare bild hade de varit identiska:D
 
Sv: Bondkatts -tråden

Här är mina kissar. Alla rena bondkatter:D

Namn: Lisa
Ålder: 7år

Har haft henne sedan hon föddes. Hennes mamma var min mosters katt och hon föddes utomhus i ladugården. Vi hittade ungarna och lyckades locka fram då, då var de c.a 3-4 veckor. Lisa fick flytta hem till mig och hon är mitt allt:love:. Skulle inte klara mig utan henne. Hon har mycket personlighet men är reserverad mot främlingar/gäster. Fast nu börjar hon vänja sig vid mina kompisar iaf. Annars brukar hon gömma sig. Hon har blivit expert på att tigga mat när vi äter, hon sätter sig på "sin" stol och lägger upp en tass på bordet, hjälper inte det lägger hon upp två, och självklart hon får hon så mkt hon vill:angel: Med mig är hon helgosig nästan alltid och i perioder sover hon under täcket på min arm:love:. Sen är hon ganska "väldresserad", hon kommer när jag knäpper med fingrarna och ropar på henne och förstår vad jag menar när jag visar på att hon ska flytta sig och lite sånt. Så kommer hon alltid till hallen när man kommer innanför dörren. Vi älskar att busa med varandra, vilket för min del slutar med bett och kanske någon rivning, men vi ser det båda som en lek, jag kan springa efter henne och när jag vänder och springer åt andra hållet jagar hon mig tillbaka och blir helbusig:p Jag fullkomligt älskar denna varelse hon är min bästa vän och mitt allt. Hoppas hon kommer leva minst 10 år till. Hon är alltså en fullvärdig familjemedlem, berest dessutom, hon har bl.a varit med i Norge.

30211247.jpg


30211386.jpg


30211415.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Namn: Kalle
Ålder: 3 år

Bor hos min moster men ska flytta med mig när jag får eget. Haft honom sedan han föddes, hans mamma stötte bort honom och han föddes därför upp på nappflaska. Han är busig och modig och älskar att ligga i solen:p.

30211598.jpg


Namn: Alex
Ålder: 2 år

Bor hos min moster men ska även hon flytta med mig när jag får eget *längtar*. Hon kom till oss med sina två syskon när de var 2-3 mån. De hade varit ute sedan de föddes och de dåvarande ägarna kunde inte ta hand om dem. Jag fick välja en av dem och valde Alex, hon är en riktig pojkflicka och är busig, påhittigt, livlig, gosig och framåt.:D

30211610.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Här är mina kissar. Alla rena bondkatter:D

Namn: Lisa
Ålder: 7år

Har haft henne sedan hon föddes. Hennes mamma var min mosters katt och hon föddes utomhus i ladugården. Vi hittade ungarna och lyckades locka fram då, då var de c.a 3-4 veckor. Lisa fick flytta hem till mig och hon är mitt allt:love:. Skulle inte klara mig utan henne. Hon har mycket personlighet men är reserverad mot främlingar/gäster. Fast nu börjar hon vänja sig vid mina kompisar iaf. Annars brukar hon gömma sig. Hon har blivit expert på att tigga mat när vi äter, hon sätter sig på "sin" stol och lägger upp en tass på bordet, hjälper inte det lägger hon upp två, och självklart hon får hon så mkt hon vill:angel: Med mig är hon helgosig nästan alltid och i perioder sover hon under täcket på min arm:love:. Sen är hon ganska "väldresserad", hon kommer när jag knäpper med fingrarna och ropar på henne och förstår vad jag menar när jag visar på att hon ska flytta sig och lite sånt. Så kommer hon alltid till hallen när man kommer innanför dörren. Vi älskar att busa med varandra, vilket för min del slutar med bett och kanske någon rivning, men vi ser det båda som en lek, jag kan springa efter henne och när jag vänder och springer åt andra hållet jagar hon mig tillbaka och blir helbusig:p Jag fullkomligt älskar denna varelse hon är min bästa vän och mitt allt. Hoppas hon kommer leva minst 10 år till. Hon är alltså en fullvärdig familjemedlem, berest dessutom, hon har bl.a varit med i Norge.

30213476.jpg


30213477.jpg


30213478.jpg
 
Sv: Bondkatts -tråden

Vilken läcker svartsmoke! Me like! :love: och kissebebisen är söt som socker så klart! :D
 
Sv: Bondkatts -tråden

Nu funkar det, fina allihopa. :)

Hedwig: Så söt!

*kl*

Min Taz, från hans sista promenad utomhus för i vinter, nu vill han knappt sitta på balkongen då han hatar snö:


13novtaz.JPG
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp