Bukefalos 28 år!

Boots för bättre bakbensaktivitet?

pinky

Trådstartare
Funderar på prova att ha boots på bakbenen för att se om det kan öka bakbensaktiviteten på lilla pållan... :)

Är det nån som har testat? Resultat?
Hur tunga ska de vara? D.v.s måste jag köpa nya eller räcker det med de vanliga gummi eller neopreneboots jag redan äger?
 
Hmm... Jag rider med boots runt om hela tiden nu när han har broddar, men kan inte påstå att jag märker någon skillnad...

Vill du få hästen att lyfta bakbenen mer, så föreslår jag istället att du rider i snö eller i skogen, alt. över höjda bommar.
 
Jag hade det på min islänning i början då jag red henne då hennes tölt inte var helt okej. Det fungerade mkt bra och hjälpte henne att trampa under mer.

Lycka till!

/Frida

_______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Det finns ju viktboots, de funkar som smort! Men vanliga neopreneboots brukar inte hjälpa mycket ;)
 
Nej, jag misstänker att det blir lite för lite... :D

Men frågan är hur mycket de behöver väga för att det ska göra nån skillnad?
På Hööks har de ett par som väger 225 g. Har dock inte en blekaste aning om vad ett par vanliga gummiboots väger, så det är svårt för mig att avgöra om dessa är hysteriskt jättetunga, eller om det blir lagom.
(Och jag antar förresten att de väger 225g/styck? :o :angel:)
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 706
Senast: Jeffery
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 291
Senast: JennyLz
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 790
Senast: Takire
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 710
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp