Bukefalos 28 år!

irma

Trådstartare
Kan nån rekommendera några boots som håller? Vi använder boots när vi transporterar och det går sönder ungefär en vid varje tillfälle. Hästen trampar som 17 och kanske skulle må bättre av att att åka utan, men han behöver ändå ha dom i terrängen.
 
Neopren boots håller ganska bra. Min fjording sparkade sig på kronränderna när man red... Alla andra boots sparkade hon sönder men neoprenbootsen höll.

/Linda
 
Neopren boots brukar hålla bra!
Men varför har du inte transportskydd istället? Dom borde ju hålla mycket bättre.
 
bruakr också ha de i transporten eftersom han trampar av bakskydden.. globus har ett par rätt tåliga.
 
Hööks har liknande neopreneboots, med konstläder på utsidan. De tål mera tramp än de som är neoprene rakt igenom.
Vet iofs inte om de tål mer än vanliga i gummi, men det kan vara värt att prova.
 
Event har redigt tjocka boots i neoprene som mina herrar inte lyckats trampa igenom med brodd ens och den ena studsar värre än en studsboll. Ganska billiga också har jag för mig.
 
Står han verkligen bra om han trampar så pass i tansporten? Jag vet att min häst trampade alltid av sig skorna och trampade sig själv på bakbenen, trotts transportskydd.
Så jag provade att ställa honom brett och efter det stod han som ett ljus, då var han mer koncentrerad på att hålla balansen...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
655
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
484
Senast: skiesabove
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
552
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp