Bukefalos 28 år!

Fengur

Trådstartare
Våran lilla katt, Rut, dog i morse. :cry: Han började bete sig konstigt i måndags, han var trött och låg och vilade mycket. Jag tänkte att det kanske var för att det var varmt ute men det blev inte bättre. Igår kväll ringde jag till Strömsholm och de sa att han skulle vara inne och att jag skulle ringa till veterinären på morgonen. Men ca 5.30 hörde jag att han började jama konstigt så jag ringde veterinären. Rut andades jättefort och hade även spytt. Men veterinären sa att det inte var någon större fara och att han skulle titta på honom på dagen. Tyvärr klarade han sig inte så länge, han jamade en sista gång ca 8.30 då gick vi upp och tittade och hittade honom i köket.
Han blev iallafall ganska gammal, 15 år.
Veterinären sa att det nog var något organ som hade slutat att fungera och att det inte hade gått att rädda honom.

Vi saknar och tänker på honom mycket! :cry: :cry: :cry:
 
*krama om* :(

Synd att vet. inte tog er på allvar. :crazy: Du kan trösta dig med att det sällan finns så mycket man kan göra på en så gammal katt...
 
*tröstar*

Du får glädja dig åt att han fick ett så långt och lyckligt liv.
Och att du fick vara vara med när han gick bort..
Katter brukar ju oftast gå undan när de ska dö..

*kram*
 
Tack för era svar. Allt känns så jobbigt :cry: jag vill inte äta eller någonting. Men det blir nog bra.

MVH Sanna
 
Känner med dig. :(
Även om ni hade åkt in tidigare fanns det inget att göra.
Gläds åt att ni hade så många långa och lyckliga år tillsammans och fina minnen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 622
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 540
Senast: Nepenthe
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp