Bukefalos 28 år!

Botulism vaccination?

S

sax

Hur göra?
Jag ska eventuellt byta stall, där utfodrar dom med hösilage. För tillfället står hästen på hö och har alltså ingen vacinering mot botulism. Eftersom grundvaccineringen tar 3 månader och jag kommer flytta redan i februari undrar jag hur jag ska få ekvationen att gå ihop. Har kanske möjlighet att köpa med mig 2 veckors förbrukning av hö till övergången men inte mer....
Hjälp!! Hur skulle ni gjort??
 
Jag skulle flyttat och vaccinerat så fort som möjligt. Risken är trots allt väldigt liten att de drabbas. Skulle kanske kollat hösilaget lite extra under övergångsperioden.
 
:) okej, så jag ska alltså kolla efter jord och mystiska kadaver...*s*...läste någonstans att man kan kolla ph värdet. ph skulle ligga runt 3 och då var risken ännu lägre för smitta. Står det i analysen i så fall?
 

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 715
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 774
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp