Bukefalos 28 år!

Bra bil med 4WD och hög dragvikt?

Centaur

Trådstartare
Skulle behöva lite tips på fyrhjulsdrivna bilar som får dra minst 2400 kg, gärna mer.

Har en gammal (01) Mercedes 430ML som är fantastisk att dra med och den tar sig fram överallt men det börjar bli så himla mkt fel på den och reparationer på Mercedes är inte billiga. Senaste två åren har den kostat mer i reparationer än vad den är värd. Den behöver nya bromsskivor nu men pga att verkstaden som bytte till sommardäck har slarvat bort nyckeln till hjulbultarna så får ingen av hjulen. :crazy: Har ombesiktning den 7e så om inte någon lyckas fixa den tills dess får den körförbud...

Risken finns alltså att vi ganska snabbt behöver köpa en ny (begagnad) bil. Gärna tyskt eller svenskt, men inte en ny Mercedes... :cautious: Annars är alla märken av intresse, men den skall vara driftsäker, ta sig fram överallt oavsett väglag, helst inte dra alltför mkt bränsle och det är viktigt att det är en säker och solid bil.
 
Sv: Bra bil med 4WD och hög dragvikt?

Jag vet inte vad max är på drag på subaru forrester , men det är ju en bra dragbil , fyrhjulsdrift och tåliga bilar
 
Sv: Bra bil med 4WD och hög dragvikt?

1800 kg verkar det vara, kollade några nu.

Kollade på Kia Sorento, är det något att ha? Får dra 3500 kg, bränslesnål och dessutom billig.
 
Sv: Bra bil med 4WD och hög dragvikt?

Jag har provkört en Sorento en gång, gav en väldigt god känsla!

Svenskt är det väl bara XC90 som uppfyller kraven..?
 
Sv: Bra bil med 4WD och hög dragvikt?

Audi A6 Allroad årsmodell 2013 får dra 2500 kg, men jag vet inte vad de äldre får dra. Kanske kan vara värt att kolla upp?
 

Liknande trådar

Äldre HJÄLP!!!! Behöver ev byta ut min bil lite akut och behöver därför snabbt förslag om BRA dragbilar. Krav: -Dragvikt 1990kg på utökad...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 942
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp