Bra böcker.

Det går att göra "roliga" läsningar av böcker som inte ter sig som det inledningsvis. Jag rekommenderar att läsa pjäsen I väntan på Godot och ha den groteska karnelalskulturen i åtanke. Samma sak med Kafkas Processen. Min handledare upplyste mig om att båda författarna satt och tjöt av skratt när de skrev sina absurda/existentiella verk.
 
Åh massor av bra tips här ! Flera som jag tänkte tipsa om, men jag kan tipsa om en bok som heter Byggfirman som precis har släppts. Den är skriven av Staffan Nordstrand. Jag har dock inte själv läst den än men är så himla förväntansfull av att göra det!

Här är ett klipp från när han berättar om boken i morgonsoffan på SVT! http://www.svtplay.se/klipp/2236632/under-ytan-i-den-svenska-byggbranschen

Vad roligt att mitt första inlägg här blir i en boktråd, jag älskar verkligen att läsa! Och roligt att du har tipsat om denna bok, den har jag velat läsa länge nu då jag har läst Staffans tre tidigare böcker. De skildrar en hemsk värld som många tycker är jobbigt att läsa om men jag tycker att de är väl skrivna och att det är viktigt att den här informationen når ut till fler.

Jag ska ta och beställa Staffans bok nu, var ett bra pris på adlibris såg jag, http://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486

Nu försökte jag länka till boken men vet inte om det gick då jag aldrig gjort det innan.

När vi ändå pratar böcker så kan jag för allt i världen inte förstå varför så många (flertalet kvinnor) tycker om boken 50 shades of grey. Tycker den är hemsk och vidrig och beskriver kvinnor som någon slags sexslavar, ändå så ska den hyllas och göras film av med någon "sexig" skådespelare. Var är njutningen i att läsa denna bok? Jag kände mig bara äcklad efteråt.
 
Jag är en sucker för klassiker så jag vill slå ett slag för Wuthering Heights :love: Kanske inte för den som vill ha en modern kvinnosyn och allt det där, uppenbarligen, men jag tycker mest om den för språket, miljön, relationerna... Och för att det verkligen är en helt annan värld än Sverige 2014.
 
Nora Roberts gillar jag! Lättsamma, spännande och sidvändare. Finns en hel del att välja på. Just nu läser jag vittne till mord. Riktigtbra.
 
Fick en ny bok idag, förbokar böcker i serier som jag gillar så idag trillade Att inte vilja se ner i min brevlåda! Den ingår i Jan guillous serie om 3 bröder. Men först ska jag läsa klart 2 & 3:an i Torka aldrig tårar utan handskar :up:
 
Fick en ny bok idag, förbokar böcker i serier som jag gillar så idag trillade Att inte vilja se ner i min brevlåda! Den ingår i Jan guillous serie om 3 bröder. Men först ska jag läsa klart 2 & 3:an i Torka aldrig tårar utan handskar :up:
Åh Torka aldrig tårar utan handskar är ju bara sååå bra!
 
Janet Evanovich!!! Viker mig av skratt varje gång jag läser hennes böcker om Stephanie Plum, rekomenderar att de läses på engelska då flera skämt försvinner i översättningen. (OBS! ladda upp med godis och Ben&Jerry)

Fördelen med Janet är att hon oftast ger ut i snitt två böcker om året, och jobbar med flera olika serier. I Plum-serien finns det just nu tjugoen böcker. Men som sagt, läs på engelska! Lula och grandma Mazur är ljuvliga!
 
kl

Jag kan rekommendera;

Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall
Godnatt, finaste, Marsmallows till frukost och Min bästa väns dotter av Doroothy Koomson
Ska vi slå vad? av Jennifer Crusie

=)

//r
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: Rosett
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: Myrten
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Angel
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp