Bukefalos 28 år!

Bra stämning på ponnytävlingar

(Ridsport)
Ljungby Ridklubbs beslut att ställa in vårens nationella ponnyhoppningar har fått stor uppmärksamhet i media och kan ge den totalt felaktiga uppfattningen att det är problem med hur inblandade uppträder på ponnytävlingar.

Läs mer...
 
Sv: Bra stämning på ponnytävlingar

Hur kan det vara totalt fel uppfattning när så många funktionärer vittnar om händelser de varit utsatta för. Jag håller med att de flesta på tävlingar är trevliga människor men det finns också verkligen otrevliga personer som man inte vill se där mer.
Det finns faktiskt klara regler för hur man ska uppträda på en tävlingsplats. Problemet är kanske att funktonärer och domare inte använder sig av den möjligheten de har att anmäla personer på tävlingsplatsen. Framför allt tror jag att utbildningen av fuktionärer skulle behövas. Inte bara hur man krattar framför ett hinder eller kallar in på banan utan just hur man går till väga när man blivit illa behandlad eller sett saker man tycker inte passar på en tävlingsplats.
Domare behöver också blir stärkta i sin roll som ansvariga så de vågar säga till mer.
 
Sv: Bra stämning på ponnytävlingar

Hur kan det vara totalt fel uppfattning när så många funktionärer vittnar om händelser de varit utsatta för. Jag håller med att de flesta på tävlingar är trevliga människor men det finns också verkligen otrevliga personer som man inte vill se där mer.
Det finns faktiskt klara regler för hur man ska uppträda på en tävlingsplats. Problemet är kanske att funktonärer och domare inte använder sig av den möjligheten de har att anmäla personer på tävlingsplatsen. Framför allt tror jag att utbildningen av fuktionärer skulle behövas. Inte bara hur man krattar framför ett hinder eller kallar in på banan utan just hur man går till väga när man blivit illa behandlad eller sett saker man tycker inte passar på en tävlingsplats.
Domare behöver också blir stärkta i sin roll som ansvariga så de vågar säga till mer.

BRA SKRIVET! :bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Wille
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 788
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: _Taggis_
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 360
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp