Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?

S

smyg

Hej,
Jag har nyligen blivit medryttare på en varmblodsvalack. Behöver nu lite hjälp.. Han gillar att jobba i paddock, dressyr, hoppa, men har ibland lite svårt att förstå vad man menar. Han gillar att rida ut men blir väldigt tittig. Annars är han framåt, glad och gillar när man arbetar med honom.

Mitt problem nu är att jag just nu är ganska fantasilös. Har ni några bra tips, när man fortfarande är väldigt nya för varann, på bra övningar som är roliga både för hästen & ryttaren? Jag är fortfarande lite nybörjare så behöver även nöta på min egen ridning, att få hästen gå i form osv.. Något tips också för att lugna honom vid uteritter?

Ja kanske blev en ganska luddig tråd, men som sagt: Behöver hjälp med idéer för övningar som är bra att pyssla med medans man lär känna varann och för att öva mig själv OCH självklart göra honom glad, smatidigt som det blir en bra och mångsidig träning :)
 
Sv: Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?

Jag tycker du ska testa NH (natural horsemanship) testade själv och det funkar otroligt bra,, det finns massa filmer och böker .. Mycket bra övningar om du frågar mig!!:rofl:
 
Sv: Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?

Ja men vilket bra tips! Har hört mkt positivt om det och inte ens tänkt tanken på att testa själv. Tack för tipset! :) Har du själv någon bok som du tycke rman ska satsa på med någon speciell författare?
 
Sv: Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?

Jag ska också bli medryttare på en häst nu och jag behöver också lite råd/tips på roliga och bra övningar.:p
 
Sv: Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?

Haha, jag ska oxå få en ny medryttarhäst. Så jag kollar gärna denna tråden lite då och då :D
 
Sv: Bra sysselsättning och övningar för ny medryttarhäst?