Bukefalos 28 år!

"Bränd" mule

F

Fantasia

Min häst har en bläs som breder ut sig nere vid mulen. Igår var hon ytterst lite rosa på mulen. Smorde in henne med SolHelosan. Idag när jag hämtade in henne från hagen, så hade det blivit torra fnasiga små upphöjningar, och även pyttesmå sår på mulen. Hjälp, någon som har ett bra tips på vad jag kan smörja in mulen med? Imorgon får hon stå inne på dagen, för det ska bli sol hela dagen...
 
Sv: "Bränd" mule

jag gör som du ...solhelosan och det ger bra effekt. se bara till att smörja på kvällen och inte förmycket. få in det bra i huden annars kan överflödi kräm koka på mulen i solen.:)
 
Sv: "Bränd" mule

Fortsätt smörj med helosan och håll det mjukt och skyddat.
Har för mig att det finns solskydd som man kan sätta på grimman som
skyddar mulen mot sol. :idea: (har jag för mig)
Annars kanske det är nåt du kan fixa själv..
 
Sv: "Bränd" mule

Fortsätt smörj med helosan och håll det mjukt och skyddat.
Har för mig att det finns solskydd som man kan sätta på grimman som
skyddar mulen mot sol. :idea: (har jag för mig)
Annars kanske det är nåt du kan fixa själv..

min skäckponny jag hade förut hade precis samma problem...hans mule var rosa och jag smörjde först in med solhelosan men det hjälpte inte. Då gick jag till apoteket och köpte solskydd för människor med riktigt hög skyddsfaktor, (solskydd för barn)...det funkade superbra....:rofl:
 
Sv: "Bränd" mule

En som jag känner har samma problem, mulen var nästan sårig:( så dom tog lite typ lakantyg, gjore ngra små hål i ena kanten , trädde genom balsnöre som oxå fästes i "nosremmen" på grimman:)
Å så gick juh då tyget ner över mulen.. Funkade jättebra å tog inte mer än en vecka innan det hade läkt å såg fint ut! + använda solhelosan!! Det funkar :P
 
Sv: "Bränd" mule

Använder solskyddsfaktor 35 el 40 till Isac. Barnsalvan brukar vara bra... den är mycket vattenfast så den sitter... Om han har fått sår på mulen (om jag slarvat med solskyddet:angel:) så använder jag algeryls pattesalve. Är superbra!
 
Sv: "Bränd" mule

Jag köpte vattenfast solkräm för barn till min häst med vit näsa. Har för mig att HelosanSol inte är vattenfast?
 
Sv: "Bränd" mule

En som jag känner har samma problem, mulen var nästan sårig:( så dom tog lite typ lakantyg, gjore ngra små hål i ena kanten , trädde genom balsnöre som oxå fästes i "nosremmen" på grimman:)
Å så gick juh då tyget ner över mulen.. Funkade jättebra å tog inte mer än en vecka innan det hade läkt å såg fint ut! + använda solhelosan!! Det funkar :P

Vad för sorts tyg är bra att använda till detta?? ett som inte blir allt för hett igenom när solen lyser på, sen är de bäst att ha vit färg?:bump: eftersom det reflekterar väl bort ljus...
 
Sv: "Bränd" mule

Hjälp, någon som har ett bra tips på vad jag kan smörja in mulen med? Imorgon får hon stå inne på dagen, för det ska bli sol hela dagen...

Smörj med vad som helst som har hör solskyddsfaktor, det är väl inte så svårt att räkna ut?

Smeta på mycket solkräm med faktor 50 eller liknande och släpp ut häststackaren i hagen.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min nya pålle har en väldigt rosa mule som behöver smörjas in så hon inte bränner sig. Detta är inte alls populärt och jag kommer...
Svar
18
· Visningar
2 086
Senast: trassel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 826
Senast: Lingon
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 750
Senast: Egonson_
·
Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp