Bukefalos 28 år!

bröd och kex

B

BeastieBabe

Nu har mamma och jag rensat brödskåpet och hittat horder av bröd (ej för gammalt) som vi råkat "glömma" att det fanns :angel:
och de mesta tänkte vi låta hätarna få äta av.. men olika kex och bröd (allt från "breton" till "finn crisp" :smirk:) innehåller olika ämnen.. vilka bör man undvika att ge till hästar? t.ex om ett bröd innehåller en viss sorts vete eller ört? :confused:

det skulle ju inte vara bra om man ger en häst något hästen inte klarar av och att den blir dålig av det, samtidigt som det är synd att slänga 3 kassar om hästarna kan få det som lite extragodis i fodret.. :d
 
Det går bra med allt bröd och kex till och med bullar :d hästarna tycker det jätte gott.
Hälsningar Iris
 
haha jo man har hört de mest konstiga saker som hästar har stoppat i sig :D Favoritridskolehästen(långt ord) är tokig i saltlakrits :smirk:

men då får man väl prova sig fram få se vad dom tycker om av allt det goda :)
 

Liknande trådar

Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 586
Senast: Lickety
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 768
Senast: Emelei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp