bruks med blandras!

S

shallowxx

får man tävla bruks med blandis??
har varit inne på detta men inte fått nåt rakt svar... :confused:
 
Sv: bruks med blandras!

nej. du får tävla lydnad, agility och viltspår, men kan bara ta ch-titel i agilityn (rätta mig om jag har fel, men visst kan man inte bli SLCH med en blandras? SVCH kan man i alla fall inte bli).
 
Sv: bruks med blandras!

men i agility kan den väl bli champion (har de sånt? jag hörde bara att agility är enda grenen där det inte skiljs på reg/oreg)
 
Sv: bruks med blandras!

Krävs det inte en 2:a på utställning för det?
 
Sv: bruks med blandras!

Eftersom att det kräva 2:a pris för VCH och LCH så kan inte en reggad bli det. Men den kan bli LPELIT inom lydnaden. Agility så vet jag faktiskt inte hur det är.
 
Sv: bruks med blandras!

En blandras kan inte ta cert eller bli champion i agility. För att bli champion krävs dessutom minst en 2:a på utställning.
 
Sv: bruks med blandras!

Du kan ta dig upp i klass III och få dina tre förstaplatser, men du får aldrig cert eftersom det krävs tvåa på utställning, samma som för det mesta annat..

//E
 
Sv: bruks med blandras!

Om man använder sökfunktionen får man upp ganska många inlägg om bruks och blandraser..;)
 

Liknande trådar

Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
968
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Skäll kan ni ta för er själva. Jag har en stövare sen ett par år. Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över. Då fick...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 995
Senast: Sonic76
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: ildiko
·
Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 162
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp