Brukshundsklubbar

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Jag kom inte på någon bra rubrik, men ialla fall jag vet att ni är flera som är engagerade i olika klubbar och tränar och tävlar. Har ni problem mellan de olika grenarna eller håller ni sams? I våran klubb har vi ett litet problem att det gamla gardet i "bruksdelen" tycker att agilityn stjäl för mycket uppmärksamhet och det är för många som håller på med agility men för få som är intresserade av bruksgrenarna. Jag anser att de bara borde vara glada att det är många som vill träna med sina hundar och om de nu börjar med agility så är det ganska lätt att halka in på övriga grenar om de som håller på med det är öppna och trevliga. Men som det ser ut för tillfället så är inte "bruks" folket intresserade av att ens prata med de som håller på enbart med agility och de som håller på med flera grenar få ständigt gliringar om att de borde sluta "leka" med hindrerna...

Är det bara här som det här problemet finns? Om det finns på andra ställen vad gör ni för att motverka det och har någon lyckats?
 
Sv: Brukshundsklubbar

Låter konstigt. Är bruksfolket irriterade över att agilityn lockar fler, så får de väl se till att locka tillbaka dem då. :smirk:

Nä, har inga sådana problem på någon av "mina" klubbar. Kan väl inte säga att man håller sams jämnt och ständigt, men tjafs om vad folk tränar med sina hundar är det i alla fall inte.
 
Sv: Brukshundsklubbar

Jag tycker oxå att det är konstigt att det har blivit så, men jag har en känsla av att det är det "gamla gardet" som tycker att agility är en modefluga som styr lite...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 431
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 153
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 346
Senast: Tiger tok
·
Fritid En annan tråd höll på att tas över av det här ämnet så jag startar en ny tråd om detta ämne istället! Det borde finnas flera personer...
Svar
14
· Visningar
1 861
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp