Bukefalos 28 år!

Bruksstallet

Fredag

Trådstartare
Något som köpt ett 4-hästars oisolerat stall från Bruksstallet och kan ge en fingervisning om hur mycket det kostar? Jag har försökt ringa dem flera gånger, men får inget svar. Vet inte om de är stormdrabbade kanske och är strömlösa så att det är därför. Tacksam för hjälp i alla fall!
 
Sv: Bruksstallet

Jag har både ringt o mailat dem ex antal gånger. Fick ett svar för typ 3 månader sedan (efter att ha tjatat) att offert kommer. Inte sett något.
Fattar inte varför man annonserar så kraftigt när man inte ens kan ta emot förfrågningar.
Nu bygger vi i lösvirke istället.
/missnöjd
 
Sv: Bruksstallet

Har också kontaktat dem ett antal gånger och skickat in flera offerter. Inget svar. Gav upp och byggde i lösvirke jag med!
 
Sv: Bruksstallet

Jag lade in en liknande fråga för ett tag sen men tråden blev borttagen.
I alla fall, jag har fått offert på ett sk. fyrklöverstall, det var med isolering och skulle få betala ca 225.000:- inkl. moms.
Sen får man ju pussla ihop det själv och det var just det som min fråga handlade om. Jag undrade hur pass händig man var tvungen att vara..... :smirk:

Hälsningar C
 
Sv: Bruksstallet

Kostnaden för grunden inår inte, däremot boxarna
 
Sv: Bruksstallet

Skylab har rätt. Sen tillkommer ju en hel del arbete med att dra el och vatten och sånt. Och det ska man nog anlita nån kunnig fackman till.... :)

Mvh C
 
Sv: Bruksstallet

Vad kostar det att anlägga en grund då?

Och Chobits, hur stort var ert stall?
 
Sv: Bruksstallet

Vårt stall skulle bli 64 kvm totalt. Då ingick 4 boxar, sadelkammare och litet förråd. Du kan ju gå in på bru**ba**ens (hoppas du vet vad jag menar - får ju inte göra reklam... ;) )hemsida och kolla refernsobjekten. Där finns ett fyrklöverstall på bild.

Mvh C
 
Sv: Bruksstallet

Fick faktiskt en offert i brevlådan igår! 4 boxar (2 st 9,5 och 2 st 12 kvm), isolerad sadelkammare på 9 kvm och förråd på 9 kvm, oisolerat stall - gick på 200 000 kr inkl moms.
Var har man allt strå??? Inte på 9 kvm i alla fall...

Sedan tillkommer el, vvs och betonggrund.

Undrar jag om det inte är billigare att låta en lokal snickare göra rubbet...?
 
Sv: Bruksstallet

Vi har blivit mycket väl bemötta vid kontakt. Har fått offert på ett oisolerat stall på 5 boxar (12 kvm), uppvärmd sadelkammare, spolspilta och ett utrymme som är som en loge, i anslutning till stallet (man kallar det skärmtak), på ca 40 kvm (där jag kommer att förvara hö, spån osv.). Pris ca 300.000:- inkl. moms. Då ingår i princip allt ovan mark, förutom el och vatten. Grunden ingår inte, inte heller allt arbete.

Jag var i helgen och tittade på ett redan färdigt stall. Fyra boxar, två 9 kvm och två 12 kvm, sadelkammare 9 kvm, spolspilta och ett förråd utanför stallet. De som hade stallet var supernöjda och stallet var otroligt fint, ljust och luftigt!

Stall Edström (oisolerat) - 4 boxar, två på 9 kvm och två på kvm, spolspilta, sadelkammare (isolerad) kostar ca 200.000:- inkl moms. Vill du ha ett skärmtak kostar det ca 20.000:- för ca 30 kvm. Fri frakt om du bor inom 40 mil från Värnamo tror jag att de erbjuder...
 
Senast ändrad:
Sv: Bruksstallet

Glömde säga... räkna med att allt övrigt arbete uppgår till ca 50% av vad du betalar för materialet till stallet. Alltså grund, vatten, el osv.

Det är det beskedet jag fått... man kan säkert komma undan billigare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
511
Senast: misswilma
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
818
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 356
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp