Bukefalos 28 år!

" brunstig " katt, vad göra?

W

wannehavefun

Finns det något som hjälper mot jamande katt som bara vill para sig... Hon låetr dag in och dag ut!!
Tacksam om någon vet något bra tillskott eller något..
 
Sv: " brunstig " katt, vad göra?

En katt som beter sig sådär mår knappast bra och det enda (hälsosamma) som finns att göra är att kastrera henne. P-piller är väldigt riskfyllt att använda.
 
Sv: " brunstig " katt, vad göra?

Nu ja. Du vet väl om att riskerna ökar massor för livmoderinflammation och juvertumörer när man ger p-piller? Kastrering har inga direkta biverkningar medan p-piller i längden alltför ofta är dödligt.
 
Sv: " brunstig " katt, vad göra?

Inte? Oj. Fast det kanske inte är du som fått p-piller utskrivna? Tyvärr är det så, det är alltför vanligt att katterna får problem upp i åldrarna om dom ätet p-piller under en längre tid. Det finns en tråd här nu om en som måste ta bort sin kisse för att hon fått juvertumörer av p-piller och tyvärr är det inte den enda. Så ska dom gå på p-piller är det nog bäst att bara låta dom göra det ett kort tag, sen kastrera.
 
Sv: " brunstig " katt, vad göra?

Det är våran stallkatt som får p-piller och sedan våran heliga birma men henne ska vi ta ungar på sedan.
 
Sv: " brunstig " katt, vad göra?

Stallkatten skulle jag absolut kastrera, raskatten är ju lite värre om hon ska gå i avel. Men det man kan göra där är att om hon löper ofta ta några täta kullar (Sverak säger 3 kullar på 24 månader som mest utan tillstånd för fler) och sen kastrera.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: G-uldlock
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 866
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 568
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp