Bukefalos 28 år!

Bryggerijäst

V

Vildvittra

Hej!
Är det någon som vet maxgiva på bryggerijäst? Pris ungefär?
Innehåller det några andra vitaminer än div b-vit?

/Vildvittra
 
Ja det är väl knappast den enda frågan som varit uppe flera gånger här :devil:

Har dock sökt och hittat lite, bla där det står att man "vid problem kan ge uppåt 100g/100 kg häst om dan". Nu är det så att jag fått ihop den "perfekta foderstaten", vad gäller samtliga kvoter, men behöver då ge 200g. bryggerijäst/dag till mina islandshästar. Då jag tippar på att de väger minst 350 kg lär det ju inte vara nåt problem, men jag skulle vilja ge detta hela tiden (om de äter det vill säga) och inte under en "problemperiod", därför undrar jag.
Hittar inget i Plancks bok om maxgiva nämligen.

/Vildvittra
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Hej, är det vanligt att silage till häst innehåller lucern???🤔Bra eller dåligt?(Vet ju att lucern i övrigt är bra t.ex för att höja...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
3 449
Senast: Unafraid
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp