Bukefalos 28 år!

"Bufflig" häst

Sv: "Bufflig" häst

Hej kan någon hjälpa mig, jag har ett litet problem, så fort jag tar in min häst i stallet och ställer honom i stallgången så ställer han sig jätte mycke åt höger och det är omöjligt att flytta honom åt vänster så fort jag trycker på höger sida eller puttar så tränger han in mig i väggen och han vägrar att flytta sig, han lutar sig på mig jag vet inte hur jag ska göra för att få honom att flytta sig, snälla hjälp mig...
 
Sv: "Bufflig" häst

Hej!
Bättre du startar en egen tråd med din fråga, så får du säkert många svar :)
 
Sv: "Bufflig" häst

Hon menar en inre balans.

Om du känner dig självsäker och stark inuti, så utstrålar du detta, dels med ditt kroppspråk men även med din energi. Detta med energi är hästar känsliga för.

Motsatt då om du förväntar dig på förväg att hästen kommer att ta över, och har en sådan bild i din hjärna, så ökar risken för att detta ska hända.

Försök radera alla negativa bilder, och ersätt dem med vad du vill ska hända, t ex att hon lydigt och uppmärksamt går brevid dig en lång stund. Fundera på hur det skulle kännas om det blir så i verkligheten. Känn in den känslan. Detta kan du öva när i ensamhet. När du sen ska jobba med hästen så plockar du fram de positiva bilderna och känslorna.

Det kommer säkert att gå bra, enligt det jag läser i ett av dina första inlägg så har det ju blivit bättre. Det är bara att jobba på! Lycka till :)
 
Sv: "Bufflig" häst

Hon menar en inre balans.

Om du känner dig självsäker och stark inuti, så utstrålar du detta, dels med ditt kroppspråk men även med din energi. Detta med energi är hästar känsliga för.

Motsatt då om du förväntar dig på förväg att hästen kommer att ta över, och har en sådan bild i din hjärna, så ökar risken för att detta ska hända.

Försök radera alla negativa bilder, och ersätt dem med vad du vill ska hända, t ex att hon lydigt och uppmärksamt går brevid dig en lång stund. Fundera på hur det skulle kännas om det blir så i verkligheten. Känn in den känslan. Detta kan du öva när i ensamhet. När du sen ska jobba med hästen så plockar du fram de positiva bilderna och känslorna.

Det kommer säkert att gå bra, enligt det jag läser i ett av dina första inlägg så har det ju blivit bättre. Det är bara att jobba på! Lycka till :)

Tack=) ska tänka på det :)
 

Liknande trådar

Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
992
Ridning Min häst är väldigt tittig på uteritter blir rädd och gärna försöker vända hem. Stannar mycket och när man ber henne att gå fram så...
2
Svar
26
· Visningar
1 749
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 645
Senast: Badger
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp