Bukefalos 28 år!

Buke trivia

Har du träffat bukefalister IRL?
Ja, fast en av dem räknas väl inte eftersom vi kände varandra innan hen blev medlem här.

Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Nej.

Har du träffat en partner på Buke?
Nej.

Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Nej.

Har du någonsin skickat ett sådant?
Nej, inte avsiktligt i alla fall.

Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Nej.

Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Nej.

När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Ja, oftast.

Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Nej.

Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej.

Har du någon på Ignore?
Vet inte, har det till och från, tror inte jag har det i nuläget.

Vet du någon som ignorerar dig?
Nej.

Har du någonsin blivit varnad?
Nej, inte vad jag kommer ihåg.

Har du någonsin blivit bannad?
Nej, det hade jag nog kommit ihåg.
 
Har du träffat bukefalister IRL?
Ja, fast en av dem räknas väl inte eftersom vi kände varandra innan hen blev medlem här.
Jaha det räknas tydligen, ser jag när jag läser andras svar, men min vän kändes ändå inte riktigt som en "bukefalist som jag träffat IRL". Kanske för att hen var medlem en rätt kort period och, som det verkade, mest för att skoja med mig. (Det var rätt skoj faktiskt.)
 
Att jag nojjat över det vid några tillfällen beror kanske på att jag en gång fick et pm där någon berättade att den förstått att det var jag som stod bakom ett dubbelnick och som varnade mig för att det var ganska lätt att räkna ut att det var jag - fast jag var helt oskyldig. Och i just det fallet hade tänkt om den tråden något i stil med "suck, är folk sådär på riktigt eller va??"

Vad skulle du varit för slags person då, någon typ kändis alltså?


Gud, det är ju lite roligt, hur man förnekar får den andra troligen vatten på sin kvarn :laugh:

Ja, en kändis. Ingen märkvärdig person men någon folk känner till. Så jävla dumt.
 
Inte mig heller, tror jag. Jag skulle nog tycka det var kul!

Det sämsta jag personligen varit med om här var när en person satt och PM:ade uppgifter om vem jag är till ett litet gäng som försökte jaga skiten ur mig i en tråd. Fast uppgifterna var inte sanna, hon ljög om att jag var en person som de flesta känner till. En ängel PM:ade mig och berättade, det är jag evigt tacksam för.

Det var det mest störda någon här gjort mot mig. Det var faktiskt så stört att jag blev lite skakad.
Men vad obehagligt.
 
Jag citerar som en idiot ...

@Monstermom Om det där med anmälningar till myndigheter:


I ett fall som jag var inblandad i så handlade det om att kontakta psyk om en persons allvarliga självmordstankar. Någon av oss som agerade visste vem hon var IRL så det var inte så svårt, någon annan hade bra kontakter på psyk i rätt landsting.

Här har också funnits trådar som lett till anmälningar till socialtjänsten men det har jag bara hört om, inte varit inblandad i.

Aha, ja då fattar jag hur ni gjorde! :idea:
I de anmälningarna till socialtjänsten du hört om var det alltså också någon som visste vem som fanns bakom nicket? Jag blir lite nojig nämligen, nu när jag inser att jag inte vet vad jag skulle ta mig till om jag såg något jag kände borde anmälas i en tråd, men inte visste vem det var irl...
 
Har du träffat bukefalister IRL?
Nej, inte vad jag vet. Vi borde trycka upp t-shirts!

Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Inte det heller, förutom en gammal stallbekant.

Har du träffat en partner på Buke?
Nej.

Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Inte vad jag kan minnas.

Har du någonsin skickat ett sådant?
Inte avsiktligt i så fall.

Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Ja, en gång! Tonen blev så himla skarp och otrevlig i tråden.

Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Har inget dubbelnick. Däremot har jag bytt nick otaliga gånger..

När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Om jag inte vet vilket inlägg det rör sig om så kollar jag.

Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Nein.

Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej.

Har du någon på Ignore?
Nej och har aldrig haft. Tycker att det är rätt underhållande när folk skriver idiotier :D

Vet du någon som ignorerar dig?
Nej, skulle bli förvånad om någon gjorde det.

Har du någonsin blivit varnad?
Nä, men tror att jag kan ha fått en post borttagen någon gång.

Har du någonsin blivit bannad?
No. Kan man komma tillbaka då?
 
@Mulberry banningar kan vara från allt från ett dygn (tror jag) till för evigt.

@lady_vip Ja, det var faktiskt obehagligt. Det kändes som att man inte visste vad någon som gjorde något så stört kunde ta sig till härnäst.

@Monstermom Man måste förstås veta personens namn och åtminstone ungefärliga ort för att kunna göra något. I "mitt" fall hade en av oss haft kontakt med personen tidigare och kände därför till namnet.
 
Gud, det är ju lite roligt, hur man förnekar får den andra troligen vatten på sin kvarn :laugh:

Ja, en kändis. Ingen märkvärdig person men någon folk känner till. Så jävla dumt.
Eller hur, det är inte så konstigt att jag nojjar. Ibland får jag impuls att skriva inlägg som lyder "Bara för kännedom så är det inte jag som står bakom detta dubbelnick. Jag lovar!"

Mandalaki, jag tycker vi kan lägga av med att hymla nu. Många av oss vet att du är antingen Carola eller Gudrun. Möjligtvis är du Carolina Gynning, men där är vi lite osäkra. Det är ingen idé att du nekar, det är liksom uppenbart för många av oss vid det här laget. Ge upp!
 
Eller hur, det är inte så konstigt att jag nojjar. Ibland får jag impuls att skriva inlägg som lyder "Bara för kännedom så är det inte jag som står bakom detta dubbelnick. Jag lovar!"

Mandalaki, jag tycker vi kan lägga av med att hymla nu. Många av oss vet att du är antingen Carola eller Gudrun. Möjligtvis är du Carolina Gynning, men där är vi lite osäkra. Det är ingen idé att du nekar, det är liksom uppenbart för många av oss vid det här laget. Ge upp!
Carola! Fan, efter alla dessa år är jag avslöjad. Gud vare med er.
 
Lite intressant är att ingen anser sig ha skickat oförskämda, skälliga, sliskiga PM, men flera fått det. Och jag har fått ett från en som inte anser sig ha skickat det :). Smaken är som baken, men det PMet var liksom inget någon kunde tolka som trevligt.
 
Lite intressant är att ingen anser sig ha skickat oförskämda, skälliga, sliskiga PM, men flera fått det. Och jag har fått ett från en som inte anser sig ha skickat det :). Smaken är som baken, men det PMet var liksom inget någon kunde tolka som trevligt.
Haha! :D

Fast det är ju få som svarat alls i tråden, jämfört med antalet aktiva. Så kan får nog tänka sig att de flesta otrevliga PM kommit från folk som inte avarar här.
 
Haha! :D

Fast det är ju få som svarat alls i tråden, jämfört med antalet aktiva. Så kan får nog tänka sig att de flesta otrevliga PM kommit från folk som inte avarar här.

Jag har fått uppfattningen att många utav de sliskiga PMen dessutom kommer från nyreggade/anonyma troll som bara skickar just sådana PM. Så att de inte svarar i tråden är ju väldigt märkligt :angel: :D
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Japp, ett antal, fast nu är det ett tag sen. Några av dem har blivit riktiga vänner :)
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, flera stycken. Har inte pratat med dem om det, men de känner säkert igen mig också.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ibland. Inte om jag nyligen skrivit inlägg i nån tramstråd :D

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej

  • Har du någon på Ignore?
  • Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nej
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nej

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej

Har också blivit förvånad några gånger av Bukare jag träffat irl. Speciellt såna som ljuger helt ohämmat om saker som är lätta att kolla, fascinerande men underligt :angel:
De flesta har dock varit väldigt trevliga.
 
  • Har du träffat bukefalister IRL?
  • Japp, ett antal, fast nu är det ett tag sen. Några av dem har blivit riktiga vänner :)
  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
  • Ja, flera stycken. Har inte pratat med dem om det, men de känner säkert igen mig också.
  • Har du träffat en partner på Buke?
  • Nej
  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
  • Nej

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
  • Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
  • Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
  • Nej

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
  • Ibland. Inte om jag nyligen skrivit inlägg i nån tramstråd :D

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
  • Ja

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
  • Nej

  • Har du någon på Ignore?
  • Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig?
  • Nej
  • Har du någonsin blivit varnad?
  • Nej

  • Har du någonsin blivit bannad?
  • Nej
Har också blivit förvånad några gånger av Bukare jag träffat irl. Speciellt såna som ljuger helt ohämmat om saker som är lätta att kolla, fascinerande men underligt :angel:
De flesta har dock varit väldigt trevliga.
Gör folk det? Ljuger rakt av, alltså. Fascinerande.
 
Lite intressant är att ingen anser sig ha skickat oförskämda, skälliga, sliskiga PM, men flera fått det. Och jag har fått ett från en som inte anser sig ha skickat det :). Smaken är som baken, men det PMet var liksom inget någon kunde tolka som trevligt.

*kollar desperat skickade PM*
... Puh, aldrig skrivit till dig! :cool::rofl:
 
Gör folk det? Ljuger rakt av, alltså. Fascinerande.

Fast det gör ju folk irl också? Det är väl knappast ovanligt?

Bortsett från vita lögner, förenklingar och genvägar (som i alla fall jag inte backar för, skulle jag tro - jag ägnar det nog inte så mycket tanke...) så ljuger ju en del bra mycket grövre i sitt "vardagsprat" upplever jag?
 

  • Har du träffat bukefalister IRL?
Ja

  • Har du plötsligt insett, när du läser en tråd, att någon du känner IRL också är bukefalist?
Nej

  • Har du träffat en partner på Buke?
Nej

  • Har du någonsin fått ett oönskat PM? Dvs oförskämt, skälligt, sliskigt osv.
Ja

  • Har du någonsin skickat ett sådant?
Nej

  • Har du någonsin skickat ett PM för att be om ursäkt för något du skrivit i en tråd?
Nej

  • Har du använt dubbelnick någon gång det senaste året?
Ja

  • När du får notiser om att någon gillat, kollar du vilket inlägg det gäller?
Nej, inte alltid

  • Har du någonsin deltagit i en insamling av pengar, saker osv till en bukefalist?
Nej

  • Har du kopplat in myndigheter efter något du läst på Buke?
Nej

  • Har du någon på Ignore?
Nej

  • Vet du någon som ignorerar dig?
Nej

  • Har du någonsin blivit varnad?
Nej

  • Har du någonsin blivit bannad?
Nej
 
Jag har fått uppfattningen att många utav de sliskiga PMen dessutom kommer från nyreggade/anonyma troll som bara skickar just sådana PM. Så att de inte svarar i tråden är ju väldigt märkligt :angel: :D

Nu gällde den frågan vad jag förstod fler former av oönskade mejl än de sliskiga. Annars har du säkert rätt, de flesta sliskiga kommer inte från de vanliga användarna. Det är snarare olika typer av påhopp och utskällningar man kan få från dem. Jag har fått ett riktigt fult sådant + att ett från han med stövlarna om jag inte mins fel. De flesta här är annars revliga och hövliga.
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 894
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp